Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.

Nu har en sagt att om jag äter idag så får jag ha permison ett tag i eftermiddag när pappa ska komma. Men om jag inte gör det så får jag inte ha det. Och alltså dom säger väl säkert så för att mottivera mig och så men känns ändå jätte taskigt liksom och att jag får straff typ om jag inte kan. Och det är ännu svårare att äta här med nån helt okänd sköterska liksom så känns jätte svårt.
Och är jätte trött idag också fast jag ändå har sovit väldigt mycket mera än jag brukar så fattar inte varför det är så eller varför allt är så jobbigt justnu liksom.

Nu har en sagt att om jag äter idag så får jag ha permison ett tag i eftermiddag när pappa ska komma. Men om jag inte gör det så får jag inte ha det. Och alltså dom säger väl säkert så för att mottivera mig och så men känns ändå jätte taskigt liksom och att jag får straff typ om jag inte kan. Och det är ännu svårare att äta här med nån helt okänd sköterska liksom så känns jätte svårt.
Och är jätte trött idag också fast jag ändå har sovit väldigt mycket mera än jag brukar så fattar inte varför det är så eller varför allt är så jobbigt justnu liksom.
Så tråkigt, blir ju så lätt att det inte är motiverande utan att man ser det som ett hot. Kram :heart

Fundera inte så mycket varför det är så extremt jobbigt just nu, du har ju konstaterat att det är så.

Du samlar kraft och energi med att sova <3 <3 <3

Jag drömde skit konstigt inatt och vill bara skriva lite om det. För drömde om att jätte många här hade skrivit och typ fråga satte ungefär allt så varför jag är här och vad dom har för plan och hur länge jag ska ha nån behandling och massa olika såna saker. Så både om bup och hvb. Och typ massa hat till mig och neggativt om mamma och pappa och att typ läkaren bestämde dåligt och att ingen på hvb eller bup kunde nånting ungefär utan att alla bara skrev massa att allt var skit dåligt och inget skulle hjälpa och jag borde inte få nån hjälp alls ungefär.
Så inte direkt som ni här brukar skriva men skit jobbigt iallafall och dethär kanske låter dumt men känns bara extra känsligt liksom justnu så ifall nån vill skriva nåt neggativt som är typ fråga sätta nånting eller kritik eller nåt sånt så vore det snällt ifall ni inte gjorde det iallafall justnu idag kanske :heart

Så himla starkt och bra av dig att uttrycka ditt behov av att vi ska vara lite extra försiktiga 😍

Förstår att det måste vara svårt när de inte riktigt kan säga till dig hur länge du ska vara kvar osv. Hoppas du får det mysigt när pappa kommer, du behöver inte lyckas äta och få permission för att ni ska ha det bra ❤

Jag förstår :heart Har tänkt på det förut men inte velat skriva om det. Jag tycker också det är fel att du liksom blir ”bestraffad” för att du har ångest och därför inte kan äta/göra saker som de tycker du ska göra.
Skulle du kunna rita/skriva till dem och berätta att det känns taskigt?

Nu är pappa här iallafall. Så det har väl varit okej men jobbigt också. Och känns redan jobbigt för när han ska åka och jag är skit trött nu men vill inte sova och typ tappa tid sålänge han är här. Och vill inte att han ska åka än så blir jag bara ensam igen. Men ska iallafall försöka sova såmycket jag kan sen.
Iallafall så har dom bestämt att jag får ha permison och åka till hvb imorgon och i helgen så får jag vara där kanske några timmar. Men dom har som en regel att man inte får ha sond där för det kan vara jätte triggande och det ska vara typ en frisk miljö och massa sånt. Så fattar varför men ändå lite jobbigt. Men tycker inte det är sååå jobbigt att sätta dit den nu längre så ändå värt det liksom. För då kan jag ändå känna hur det känns att vara där och personalen på hvb ser hur det går så dom kan bestämma om jag kan komma dit när jag blir ut skriven och massa sånt. Så ja det är väl det så ville bara skriva lite om det och att ifall jag inte skriver såmycket så kanske jag sover bara.

Nu är pappa här iallafall. Så det har väl varit okej men jobbigt också. Och känns redan jobbigt för när han ska åka och jag är skit trött nu men vill inte sova och typ tappa tid sålänge han är här. Och vill inte att han ska åka än så blir jag bara ensam igen. Men ska iallafall försöka sova såmycket jag kan sen.
Iallafall så har dom bestämt att jag får ha permison och åka till hvb imorgon och i helgen så får jag vara där kanske några timmar. Men dom har som en regel att man inte får ha sond där för det kan vara jätte triggande och det ska vara typ en frisk miljö och massa sånt. Så fattar varför men ändå lite jobbigt. Men tycker inte det är sååå jobbigt att sätta dit den nu längre så ändå värt det liksom. För då kan jag ändå känna hur det känns att vara där och personalen på hvb ser hur det går så dom kan bestämma om jag kan komma dit när jag blir ut skriven och massa sånt. Så ja det är väl det så ville bara skriva lite om det och att ifall jag inte skriver såmycket så kanske jag sover bara.
Är det samma hvb då eller ett nytt? Hoppas det är samma, med M och din KP!
Och att du får sova sen! :heart

Nu har pappa åkt igen och är kvälls fika snart så ändå bäst att vara vaken till det.
Iallafall så vet inte om det är så för andra ibland också men känns som min hjärna är helt över ansträngd så kan inte tänka på nånting känns det som. Utan känns som det bara är rörigt med massa tankar men som att jag inte kan hålla kvar en tanke så jag hinner klart liksom. Så känns som inget är helt påriktigt för det är så konstigt i huvudet och som allt är dimmigt. Och iallafall som jag hoppas så kanske det blir lite bättre ifall jag är på hvb med M och så så inte ALLT är helt nytt och att jag inte känner igen nånting liksom. Utan att det kanske känns mera typ verkligt eller riktigt ifall jag är där som ändå känns lite mer vant och tryggt iallafall ibland. Och med M som känns väldigt mycket mera tryggt än här.
För det var iallafall lite bättre med den jobbiga och läskiga overklig känslan liksom när pappa var här så jag HOPPAS det blir det imorgon också om jag får ha permison då som är planen.
Ingen kanske fattar vad jag menar för somsagt är trött och det är jätte konstigt i min hjärna så fattar om det är dåligt skrivet och så.

Jag förstår hur du menar med tankarna, och tror som du säger att trygghet lindrar. Det är ju verkligen inte konstigt att man blir rörig när allt runt en är nytt och konstigt, när man redan innan hade det väldigt tufft.

Skönt att du fick lindring med din pappa en stund idag och hoppas det blir så på hvb med M också.

Fattar tror jag.
När jag har haft extrema stress-påslag (nu var just det ett tag sedan som tur är) så har det känt som om hjärnan har varit full av poppande popcorn, där en tanke är ett pop-corn, som man inte hinner tänka klart.

Jag somnade typ direkt efter kvälls fika men vaknade för ett litet tag sen och nu är det skit mycket jobbiga tankar igen. Eller mest så är det några jobbiga minnen som typ är som en film i huvudet som jag inte kan sluta tänka på liksom. Fast vill ju inte tänka på det men ändå så gör jag det.
Så jag vill att det ska bli imorgon så jag kan ha permison och få träffa M men jag är typ rädd för hela natten som är först. Så samma som nästan alltid så både vill att tiden ska gå fort och att den inte ska gå alls. Och är trött men känns som ifall jag somnar nu så blir det bara en jobbig dröm iallafall.

Har du lite fotografier på M som du kan titta och tänka på innan du somnar? Kanske det skulle kunna påverka så att drömmarna blir bättre eller att det tränger undan de värsta och mest jobbiga tankarna. Hoppas i alla fall att du får sova lugnt och att det blir en bra permission! Och att du får vara tillbaka med M så snart som möjligt igen, jag är säker på att han också blir glad att få träffa dig igen.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 020
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
1 038
Senast: LiviaFilippa
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 054
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix