Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.

Skönt att permissionen gick bra och att du fick vara med M. 🥰

Om du vill för din egen del så kan du skriva saker som du tror kan vara triggande, du kan ju t.ex. lägga det under en spoiler.

Kan du titta på någon mysig film ikväll? Tycker jag minns att du gillar Little Women? :)

Skönt att permissionen gick bra och att du fick vara med M. 🥰

Om du vill för din egen del så kan du skriva saker som du tror kan vara triggande, du kan ju t.ex. lägga det under en spoiler.

Kan du titta på någon mysig film ikväll? Tycker jag minns att du gillar Little Women? :)
Ja det gör jag! Förut typ i höstas så var det nästan den enda filmen jag kollade på. Men ja kanske kan kolla på den igen ikväll. Fast blir lite jobbigt på ett sätt för brukar ju ha film kväll med mamma och pappa på fredagar. Så blir lite att det känns ensamt liksom. Men kanske ändå ska kolla på den för ändå en sån film som jag brukar bli lugn av liksom.

Iallafall så med middagen så var det jobbigt och skulle försöka äta det var planen men det gick INTE. Och vill inte säga vad det var så kanske nånannan får konstiga tankar om den maten eller nånting men var iallafall en mat som är jätte svårt ALLTID för mig och då är det helt o möjligt nu. Så kunde inte ens prova. Och då den sköterskan som skulle vara typ mat stöd verkade bli jätte sur för det så blev allt bara att det blev mer press och jobbigt så blev bara dåligt och fick massa ångest och sånt. Men sen iallafall så pratade jag med en annan som jag tror är påväg att ut bilda sig till sköterska eller nåt sånt. Men iallafall så det är en kille och han verkar nästan som den som fattar mest fast han inte är klar ut bildad. Men liksom att dom flesta blir bara irriterade känns det som för dom tror att jag bara vill vara jobbig och vägrar äta ungefär. Men när jag pratade lite med han så fattade han att det blir typ så allt låser sig så jag inte kan liksom. Så ändå lite skönt att NÅN iallafall fattar lite.
Men ja ska kanske kolla på Little Women nu iallafall. Och försöka inte tänka på jobbiga saker liksom för det är också att då kanske det på verkar att jag inte sover så bra så är jag ändå inte ut vilad. Så ska iallafall försöka tänka på possitiva saker på kvällen ifall det hjälper.

Och nu igen så bara kom massa jobbiga minnen som jag inte kan få bort. Jag hatar hatar HATAR sååå mycket när det som bara kommer i hjärnan utan andledning och är jätte starka minnen liksom. Så får typ panik och skit mycket äckel känslor så jag typ vill bort från min äckel kropp men det går ju inte. Hatar dethär sååå mycket och hatar ALLT med mig så jävla mycket

Jag orkar bara inte men skitsamma förlåt att jag skriver om neggativa saker och förlåt att jag inte kan bara göra rätt. Och fattar att många kanske blir irriterade att jag inte bara kan göra enkla normala saker. Men det blir jag också iallafall så fattar att alla andra säkert också tycker att jag är jävligt jobbig. Och borde bara sluta störa alla helatiden så skulle det väl vara lite bättre iallafall för alla andra ifall jag inte sa eller skrev massa jobbiga saker som ingen ändå vill veta nånting om. Så fattar att jag är jobbig och fattar att jag bara borde göra det jag ska tänka det jag ska och bara göra NÅNTING rätt nångång men tydligen så kan jag ju inte ens det.

Jag orkar bara inte men skitsamma förlåt att jag skriver om neggativa saker och förlåt att jag inte kan bara göra rätt. Och fattar att många kanske blir irriterade att jag inte bara kan göra enkla normala saker. Men det blir jag också iallafall så fattar att alla andra säkert också tycker att jag är jävligt jobbig. Och borde bara sluta störa alla helatiden så skulle det väl vara lite bättre iallafall för alla andra ifall jag inte sa eller skrev massa jobbiga saker som ingen ändå vill veta nånting om. Så fattar att jag är jobbig och fattar att jag bara borde göra det jag ska tänka det jag ska och bara göra NÅNTING rätt nångång men tydligen så kan jag ju inte ens det.
Jag tror jag kan svara för alla här i tråden när jag skriver att du aldrig någonsin irriterar oss eller att vi tröttnar på dig.

Kram ♥️

Det är ingen som sitter här och är irriterad på dig! Jag är ledsen om något jag skrev kändes som en press. :heart
Chika tycker att en varm filt och kanske lite mysig musik vore en bra idé om filmen inte funkar?

1642195588926.webp

Jag kan bara tala för mig själv, jag vet att du tror att du är jobbig och vi inte är intresserade av dina jobbiga tankar, men för mig stämmer det inte alls. Jag är glad och tacksam varje gång du skriver, dels för att jag ser att du lever och mår så pass bra att du kan kommunicera med oss och dels för att de ger mig så mycket kunskaper om hur det är att må riktigt dåligt. Jag kommer ha så mycket större chans att hjälpa någon annan olycklig själ som råkat illa ut och kommer i min väg. Du är också fantastiskt bra på att förmedla dina känslor och även om det är smärtsamt att läsa så har du en förmåga att trollbinda mig som publik.

Vad jag önskar att du en dag i framtiden vill att skriva en bok om dina upplevelser, en bok som borde bli obligatorisk för alla som jobbar med ungdomar i liknande situationer som du är i.

Du är en fantastisk tjej, så omtänksam och jag håller tummarna för dig :heart :heart :heart :heart

Egentligen orkar jag inte förklara men kan iallafall försöka lite. Men ingen kommer fatta säkert men skit samma.
Men det som jag blir sååå jävla trött på är att det verkar som alla tycker att jag bara ska ta massa medicin och sluta störa. Utan såfort jag har starkare ångest så ska jag ta extra medicin. Och såfort jag har jobbiga tankar eller jobbiga minnen så ska jag bara ta medicin. Och det är så helatiden som att alla tror att ALLT blir bättre bara man tar medicin.
Och jag har ju redan flera mediciner och som nog dom flesta vet så vill jag inte bara ha massa mediciner som jag blir trött och konstig av och känns som jag aldrig är JAG utan typ bara en liten del av själva mig. För resten är pågrund av mediciner så jag blir trött och konstig och blir som rörigt i hjärnan så jag tappar bort mig mitt i nån mening och allt sånt. Men det är ingen som bryr sig för sålänge jag bara kan ta mediciner och inte störa nån så är det väl bra för alla andra iallafall.
Och nu så menar inte jag bara ni som skriver här utan bup personalen och iallafall vissa på hvb och säkert andra också. Så det är ju väldigt tydligt iallafall att det man SKA så är det att bara ta mer och mer mediciner och hålla käften om allt bara så är alla nöjda. För ingen vill ändå prata eller göra nånting och ingen bryr sig ifall man typ inte är sigsjälv helt ifall man har olika mediciner utan bara man inte är jobbig så är allt bra.

Jag vill gärna prata med dig. ❤️

Extra medicin kanske är bra på kvällen, så du får sova och läka med hjälp av sömnen. På dagen kanske det är bättre att hitta en annan lösning?
Vi finns här för dig och lyssnar gärna på allt du vill få ur dig.
Tack :heart Men känns som dom flesta bara tycker jag ska ta medicin och inte klaga såmycket. Utan att allt blir bra om man tar medicin bara men iallafall för mig så är det inte så.

Det är ju jätte onödigt att tänka såhär men ändå. Kommer ändå skriva det men fattar själv att det är jätte dumt.
Men enda jag vill egentligen är att inte helatiden känna mig så ensam. Men känns som jag är ensam nästan helatiden och dom som är med mig ibland är det för dom måste. Och pratar med mig för dom måste men helst vill dom bara slippa mig. Och såklart så tycker alla då att det är bättre ifall jag tar medicin och blir sådär trött och tom så kan ju alla slippa mig.
Så den enda som känns som den inte bara vill slippa mig är M. Och är ju jätte tack sam för han SÅKLART när jag får vara med han. Men känns bara som varför måste jag finnas ens ifall den enda som kanske VILL vara med mig är en hund. Och alla andra struntar i själva MIG också så jag bara måste finnas men alla vill slippa mig och tycker jag är jobbig och störig. Fattar bara inte varför jag måste finnas då.

Vi vill gärna ha ditt sällskap här och tycker inte att du är jobbig. :heart

Det är klokt av dig att kunna sätta ord på vad det är som känns jobbigt i olika situationer. Jag gissar att folk tycker du ska ta medicin för att du ska få vila från jobbiga känslor, inte för att de tycker du är jobbigt. Önskar dig många varma hundpussar.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 020
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
1 038
Senast: LiviaFilippa
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 054
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17