Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.

Jo det är bra att ha något att göra om man vill döva tankarna :heart , jag har begravt mig i att spela "hjärndöda" mobilspel eller när jag var yngre så tog jag en miniräknare och tog *2 (1x2 och sen resultatet 2x2, 4x2 osv) i all oändlighet dvs till miniräknaren protesterade och inte kunde högre och sen började jag om. Min syster hade ett gameboy spel, oil panic hette det. Det gick ut på att samla oljedroppar och sen tömma spannen man samlade i. Det var urtråkigt egentligen, men jag fastnade i det och spelade. tröttnade inte förrän jag nått maxpoäng och den slog över till 0.

Du är ju bra på att rita, kanske du kunde göra en fin teckning av M och KP (eller bara M). Eller kanske en bild på dig själv och M i sängen, ni trivdes väl rätt bra där tillsammans?
Jag kan inte rita hundar så blir bara frusterad när jag försöker för det blir så fult. Men menar inte att det var ett dåligt tips utan bara att det nog inte funkar för mig.

För att du ska ha bäst chans att få hjälp så behöver du förmedla dina behov. Kan du skriva till någon att du mår bättre när du är sysselsatt (vilket är helt normalt!)?
Ja jag vet men det är så svårt. Eller liksom jag tycker det är jätte svårt att typ ta kontakt och bara visa nånting utan det är lättare ifall nån frågar nåt så inte jag måste börja.

Jag kan inte rita hundar så blir bara frusterad när jag försöker för det blir så fult. Men menar inte att det var ett dåligt tips utan bara att det nog inte funkar för mig.
Vet inte om du har testat eller om det skulle vara något för dig men min son brukar följa tutorials på Youtube för hur man ritar olika saker. Kanske värt att testa? Behöver ju inte vara för att rita just en hund utan som en aktivitet. Finns på lite olika nivå.
Sök på drawing tutorial (beginner, dog eller vad du vill testa)

Det är jättebra att du fick sova länge! Jag vaknade inte förens vid 10 i dag. Och med nyårslöften så är det viktigaste att man vill och försöker, så det tycker jag är ett jättestort och viktigt steg för dig! :heart Sedan är det okej att inte klara av det direkt, man har ju ett helt år att öva sig på.

Du är inte lat när du vilar dig. :heart
Alla behöver vila och återhämtning. Det betyder inte att man är lat för det. Kroppen läker när man vilar.

Jag vaknade kl 10 idag.

Kan du träffa den andra hunden som brukar finnas på hemmet idag? Om M är ledig idag?

Du är inte lat när du vilar dig. :heart
Alla behöver vila och återhämtning. Det betyder inte att man är lat för det. Kroppen läker när man vilar.

Jag vaknade kl 10 idag.

Kan du träffa den andra hunden som brukar finnas på hemmet idag? Om M är ledig idag?
Ja den andra hunden är här nu men den är inte så mycket för att bara ligga och gosa liksom. Utan den är mer pigg och vill göra saker och finns typ inget jag vill och kan göra med den tror jag.

Jag spelar Lilys Garden i telefonen. En skapar en trädgård och olika hus samtidigt som det är en historia om Lily. Charmigt nonsens och det blir fint.

@EmmaFilippa Angående det där med att du inte får ha dumma tankar när du är med hunden, det får du och hunden klarar det, och kan till och med känna sig behövd. Du skrev så fint att han tryckte sig mot dina ben, det blev jag rörd av. Att vara dum och elak mot en hund är en sak, att vara ledsen, arg, förtvivlad inombords en annan.

Som jag skrev tidigare hjälpte mina hundar mig när jag var sjuk och inlagd. Jag tänkte precis som du att stackars mina hundar som har mig som matte, men hur ledsen och apatisk jag än var så var hundarn alltid glada och gav kärlek, kärlek, kärlek. Hundar (och djur) är den bästa medicinen!

@EmmaFilippa Angående det där med att du inte får ha dumma tankar när du är med hunden, det får du och hunden klarar det, och kan till och med känna sig behövd. Du skrev så fint att han tryckte sig mot dina ben, det blev jag rörd av. Att vara dum och elak mot en hund är en sak, att vara ledsen, arg, förtvivlad inombords en annan.

Som jag skrev tidigare hjälpte mina hundar mig när jag var sjuk och inlagd. Jag tänkte precis som du att stackars mina hundar som har mig som matte, men hur ledsen och apatisk jag än var så var hundarn alltid glada och gav kärlek, kärlek, kärlek. Hundar (och djur) är den bästa medicinen!
Det känns bara som jag inte får det för jag inte vill att han ska bli på verkad av det liksom. Men han var ju med inatt iallafall fast jag hade skit mycket dåliga tankar men egentligen så vill jag inte vara så då.

Försökte rita lite men jag tycker det bara blir skit dåligt så det förklarar typ ingenting. Jag tänkte försöka göra nåt som jag kan visa för personalen liksom men det går inte för ingen skulle nog fatta nånting ändå.

Bifogade filer

• IMG_20220101_130954783~2.webp
    IMG_20220101_130954783~2.webp
    83,5 KB · Visningar: 205
Försökte rita lite men jag tycker det bara blir skit dåligt så det förklarar typ ingenting. Jag tänkte försöka göra nåt som jag kan visa för personalen liksom men det går inte för ingen skulle nog fatta nånting ändå.

Jag tror att vi alla som läser här fattar mycket av vad du ritar, och personalen har nog större erfarenhet än flera av oss så oroa dig inte för det. Det är ett jättebra och så tydligt sätt att förmedla sig när det är svårt att kommunicera med ord.

Men åååh. :heart Det är DIN plats, vännen, det är meningen att just DU ska vara där.

Jag tror att Gud, eller ödet, eller något, har en plan med allting som händer. Och det kan vara jättesvårt för oss att se vad planen är innan allting är klart, och då känns det bara dumt och onödigt och hopplöst och fel. Men min känsla är att du kommer ta dig igenom detta, för du är så klok och stark - även om det kanske inte känns så för dig, så ser vi hur bra du kämpar. Och jag tror du kan hjälpa många andra med det du skriver och ritar.

Jättestor kram. :heart

Denhär är också skit dålig men jag ska iallafall försöka visa dom till nån. Men kan inte bara gå och visa liksom men ifall det blir nån möjlig het så ska jag försöka iallafall IFALL dom kan fatta nåt av det.

Bifogade filer

• IMG_20220101_140654457~2.webp
    IMG_20220101_140654457~2.webp
    103,2 KB · Visningar: 169
Denhär är också skit dålig men jag ska iallafall försöka visa dom till nån. Men kan inte bara gå och visa liksom men ifall det blir nån möjlig het så ska jag försöka iallafall IFALL dom kan fatta nåt av det.
Båda teckningarna är fina och jag tror det kommer att hjälpa personalen att förstå dig bättre.

Den där är också jättebra, förstod den inte först men när jag tittade igenom hela bilden (pinsamt misstag) och inte bara delar så var den mycket tydlig.
Du har en förmåga att göra komplicerade saker väldigt lättbegripliga i dina bilder. Jag är superimponerad av dig som kan det. Jag skulle skrivit typ en bok om saken och det hade blivit totalt obegripligt för alla utom mig

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 023
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: LiviaFilippa
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 055
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar