Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.

Dethär kanske är en jätte konstig sak. Men ni kanske har hört om att djur känner hur man mår och fattar vad man tänker ungefär och sånt. Iallafall så har jag typ en regel för migsjälv att jag inte får tänka på att göra dåliga saker när jag är med nåt djur för vill inte att dom ska typ känna av det eller få såna dåliga känslor eller nånting.
Iallafall så blir det också jobbigt som nu så kan jag inte trycka bort alla såna tankar och då känner jag mig jätte elak mot M ifall jag kanske som ger han dåliga tankar eller känslor liksom. Så då borde jag egentligen inte vara med han. Men jag vill ju ändå ha han här men det känns jätte taskigt och som jag är jätte egoistisk och bara tänker på migsjälv och inte tänker på det bästa för han liksom.
EN del hundar (och människor med för den delen) är känsliga för energin folk sänder ut. En del blir rädda och vill undvika den medan M förmodligen känner hen har en viktig uppgift i livet och ett jobb. M är en äkta vårdhund, en hund som känner av hur du känner det och vill ta om hand. Ungefär som en mamma (djur eller människa) vill ta hand om sitt barn. Du ger hens liv en riktigt fin mening. Det är vackert, inte elakt. Sen blir säkert M glad om du mår bra också.

En tanke, om du har svårt för att tänka dig att äta för din egen skull kanske du kan göra upp med din KP att du får gå på promenad med M om du fixar maten bra och låta tanken på en promenad med M hjälpa dig att besegra monstret för en måltid?

Ja men det känns jätte taskigt ifall han typ känner att jag behöver han så han liksom känner som ett ansvar eller hur jag ska förklara. Så han kanske tror att han måste vara med mig eller typ att han behöver ställa upp eller så fast han kanske inte vill egentligen.
Klart det kan vara så men jag tror inte hundar tänker i så många steg. Jag tror de lever mer i nuet typ "Nu känner jag att E behöver mig då vill jag vara hos henne just nu, vara nära och ta om hand"

Ja egentligen så är det lite konstigt. För är ju inget speciellt som händer egentligen utan är bara en vanlig dag EGENTLIGEN. Men det är liksom att alla gör det till en jätte stor dag så pratar alla om dethär året och nästa år och massa sånt. Fast man skulle ju likagärna kunna bestämma att man räknar nån annan dag som ny start liksom.
Precis! Och en nystart kan man göra när som helst och många gånger på ett år tänker jag!

Känns typ som inget är påriktigt men är ju ett nytt år nu då iallafall. Så har inte träffat O och hundarna och mamma och pappa sen förra året och vet inte när jag kommer träffa dom igen. Eller känns som jag aldrig kommer det.
Iallafall så om nån vill veta om mitt skit äckliga nyårs firande så typ låg jag på golvet inne på toan och hade skit jobbiga panik känslor och spydde och allt möjligt äckligt. Men ändå ganska väntat liksom att jag såklart skulle bli så för kan ju aldrig vara normal. Bara synd om M och kp som var där med ett sånt äckel som mig.

Bifogade filer

• IMG_20220101_000446402.webp
    IMG_20220101_000446402.webp
    65,6 KB · Visningar: 35
Jag tycker inte synd om M eller KP som var med dig ikväll. Om jag var i deras skor (eller tassar) skulle jag bara vilja hjälpa, och jag hoppas att du kan ta emot det de vill ge. <3

Jag tror inte heller att djur känner ansvar så att det blir en belastning, en del av dem har bara en sådan där fantastisk förmåga att känna av vad vi behöver och då vill de hjälpa. Min gamla tant var en sådan, hon har hjälpt mig (och andra) igenom så mycket och jag tror att det var nästan lika viktigt för henne som det var för oss. <3
Ta hand om dig! Nyårskramar från mig och mina knasiga små! :)

Dethär kanske inte låter så speciellt för dom flesta för många sover ju jätte länge om man kan. Men jag brukar alltid vakna typ vid fem av nån jobbig dröm och inte kunna somna igen sen. Men idag så sov jag jätte länge för att vara mig. Så efter det var sådär skit jobbigt inatt så somnade jag och sen vaknade jag inte förräns när kp hämtade M för dom skulle sluta. Och sen somnade jag IGEN och sov ett tag till så vaknade för ett litet tag sen bara.
Så det är väl bra för det är nog behövt liksom men känns ändå som jag är jätte lat som har sovit så länge.
Och sen om det att det är ett nytt år så jag vet att det inte är så bra att tänka så säkert men tänker ändå att iår ska jag inte göra dåliga saker eller iår ska jag bara äta normalt utan att över tänka och massa olika såna saker. Liksom att jag vill bara klara saker iår och kunna som bestämma mig och börja göra allt bättre. Men klarar inte att gå och äta frukost ens så det går ju inte så bra.
Men ja ville bara skriva lite. Och nu kommer inte kp jobba på hela helgen så det är också jobbigt. För även fast alla personalen är snälla och sådär så är det ändå kp jag har liiite lättare att komunisera med liksom. Plus att jag inte kommer träffa M heller på hela helgen nu så det är också jobbigt. Och ska ha en aktivitet idag som alla ska vara med så har redan ångest för det också.

Dethär kanske inte låter så speciellt för dom flesta för många sover ju jätte länge om man kan. Men jag brukar alltid vakna typ vid fem av nån jobbig dröm och inte kunna somna igen sen. Men idag så sov jag jätte länge för att vara mig. Så efter det var sådär skit jobbigt inatt så somnade jag och sen vaknade jag inte förräns när kp hämtade M för dom skulle sluta. Och sen somnade jag IGEN och sov ett tag till så vaknade för ett litet tag sen bara.
Så det är väl bra för det är nog behövt liksom men känns ändå som jag är jätte lat som har sovit så länge.
Och sen om det att det är ett nytt år så jag vet att det inte är så bra att tänka så säkert men tänker ändå att iår ska jag inte göra dåliga saker eller iår ska jag bara äta normalt utan att över tänka och massa olika såna saker. Liksom att jag vill bara klara saker iår och kunna som bestämma mig och börja göra allt bättre. Men klarar inte att gå och äta frukost ens så det går ju inte så bra.
Men ja ville bara skriva lite. Och nu kommer inte kp jobba på hela helgen så det är också jobbigt. För även fast alla personalen är snälla och sådär så är det ändå kp jag har liiite lättare att komunisera med liksom. Plus att jag inte kommer träffa M heller på hela helgen nu så det är också jobbigt. Och ska ha en aktivitet idag som alla ska vara med så har redan ångest för det också.
Ja det är stort, tycker jag åtminstone, att få sova ordentligt ❤️ . En ganska bra start på året. Och att känna sig lat på nyårsdagen är väl bra, en hel dag som gjord för att lata sig. Du får ta en paus i att ta det lugnt under er aktivitet 🤗

Om jag vore du skulle jag ta en sak i taget. Om jag tänker mig att allt ska bli perfekt hela året och jag gör något dumt så har jag ju liksom misslyckats med hela året :cry: och inte bara med en liten pyttegrej. Om jag tar en sak i taget så är det inte hela världen om det går snett, det finns ju en dag i morgon också och en ny dag och sen en till med nya möjligheter.

Och med M och KP, tänk på hur fint det är med en så fin hund som dessutom har en bra ägare och fantisera om hur det blir nästa gång ni träffas och försök känna hur det skulle kännas. Och nu har du chansen att lära känna någon till av de andra och kanske den andra hunden?

Ja det är stort, tycker jag åtminstone, att få sova ordentligt ❤️ . En ganska bra start på året. Och att känna sig lat på nyårsdagen är väl bra, en hel dag som gjord för att lata sig. Du får ta en paus i att ta det lugnt under er aktivitet 🤗

Om jag vore du skulle jag ta en sak i taget. Om jag tänker mig att allt ska bli perfekt hela året och jag gör något dumt så har jag ju liksom misslyckats med hela året :cry: och inte bara med en liten pyttegrej. Om jag tar en sak i taget så är det inte hela världen om det går snett, det finns ju en dag i morgon också och en ny dag och sen en till med nya möjligheter.

Och med M och KP, tänk på hur fint det är med en så fin hund som dessutom har en bra ägare och fantisera om hur det blir nästa gång ni träffas och försök känna hur det skulle kännas. Och nu har du chansen att lära känna någon till av de andra och kanske den andra hunden?
Fast jag tycker inte om att inte göra nånting och vara lat liksom. Utan vill iallafall ha nånting att göra eller nån plan eller nånting. För när det är nästan en hel dag och inget att göra så är det mycket mer tid att tänka på jobbiga saker.
Och fattar hur du menar med att ha en dag i taget och så men känns ändå svårt.
Och om att känna dom andra så ja jag borde ju det men är jätte svårt när jag inte kan säga nåt och bara känner mig jobbig.

Fast jag tycker inte om att inte göra nånting och vara lat liksom. Utan vill iallafall ha nånting att göra eller nån plan eller nånting. För när det är nästan en hel dag och inget att göra så är det mycket mer tid att tänka på jobbiga saker.
Och om att känna dom andra så ja jag borde ju det men är jätte svårt när jag inte kan säga nåt och bara känner mig jobbig.
Jo det är bra att ha något att göra om man vill döva tankarna :heart , jag har begravt mig i att spela "hjärndöda" mobilspel eller när jag var yngre så tog jag en miniräknare och tog *2 (1x2 och sen resultatet 2x2, 4x2 osv) i all oändlighet dvs till miniräknaren protesterade och inte kunde högre och sen började jag om. Min syster hade ett gameboy spel, oil panic hette det. Det gick ut på att samla oljedroppar och sen tömma spannen man samlade i. Det var urtråkigt egentligen, men jag fastnade i det och spelade. tröttnade inte förrän jag nått maxpoäng och den slog över till 0.

Du är ju bra på att rita, kanske du kunde göra en fin teckning av M och KP (eller bara M). Eller kanske en bild på dig själv och M i sängen, ni trivdes väl rätt bra där tillsammans?

För att du ska ha bäst chans att få hjälp så behöver du förmedla dina behov. Kan du skriva till någon att du mår bättre när du är sysselsatt (vilket är helt normalt!)?

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 023
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: LiviaFilippa
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 055
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar