Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.

Jätte dåliga bilder för vill inte råka ha nåt bakom som man kanske inte får lägga ut så därför det är så jätte nära. Men iallafall så är M äntligen här nu :heart
En fråga, har någon sagt att du ska vara försiktig med att avslöja var du är? Om inte så kanske du kan fråga, det kanske är helt okej att lägga ut en bild på ditt rum om du nu vill det, eller på M.

Och så finns att du har M hos dig :)

Jag tycker det är konstigt att nyår är en stor grej där man ska titta tillbaka och tänka framåt. Det känns konstigt att just den här dagen som vi bestämt är årets sista ska vara så symboliskt om man lyckats eller inte, eller uppnått sina mål eller vad det nu är. Jag vill inte tänka så, och försöker att inte göra det. Det riskerar bara att skapa stress och kanske ångest.

Imorgon är för mig bara en fortsättning i mitt liv liksom.

Jag hoppas du får en mysig kväll med M och att ni kan sova ihop!

En fråga, har någon sagt att du ska vara försiktig med att avslöja var du är? Om inte så kanske du kan fråga, det kanske är helt okej att lägga ut en bild på ditt rum om du nu vill det, eller på M.

Tycker det verkar vettigt att undvika bilder etc. som kan avslöja det, iom att buke är ett öppet forum. Better safe than sorry, liksom.

Tillägg: Vad glad jag med blev över att M är hos dig nu, @EmmaFilippa ! 🥰 Hoppast ni får en fin kväll tillsammans.

Så bra att M är där nu!

Jag firar nyår i badrummet för min hund är rädd för fyrverkerier men känner sig trygg i badrummet. Så jag har flyttat in hans bädd och en högtalare i badrummet och nu ligger vi här tillsammans.
Tycker så synd om alla djur som är rädda :heart Hoppas det iallafall går okej för din hund!

Nej ingen har sagt nåt speciellt men vill ändå inte lägga upp nåt som jag kanske inte får. Och vill inte lägga upp nåt som kanske kan av slöja var jag är. Men ifall jag tillexempel är ute med M nån gång så kan jag nog ta bilder på han om man bara ser typ skog eller nåt.

Jag tycker det är konstigt att nyår är en stor grej där man ska titta tillbaka och tänka framåt. Det känns konstigt att just den här dagen som vi bestämt är årets sista ska vara så symboliskt om man lyckats eller inte, eller uppnått sina mål eller vad det nu är. Jag vill inte tänka så, och försöker att inte göra det. Det riskerar bara att skapa stress och kanske ångest.

Imorgon är för mig bara en fortsättning i mitt liv liksom.

Jag hoppas du får en mysig kväll med M och att ni kan sova ihop!
Ja egentligen så är det lite konstigt. För är ju inget speciellt som händer egentligen utan är bara en vanlig dag EGENTLIGEN. Men det är liksom att alla gör det till en jätte stor dag så pratar alla om dethär året och nästa år och massa sånt. Fast man skulle ju likagärna kunna bestämma att man räknar nån annan dag som ny start liksom.

Tycker så synd om alla djur som är rädda :heart Hoppas det iallafall går okej för din hund!
Han är trygg i badrummet så vi har det bra här. Jag har lite snacks och lyssnar på musik och hunden snarkar bredvid mig nu.

Men JA det är SÅ jobbigt med fyrverkerier! Önskar verkligen att det slutade säljas sånt till privatpersoner. 😖

Lägger in en bild på min hund som firar nyår bredvid mig.
IMG_20211231_202142.webp

Nu har det varit nyårs middag som såklart var jätte jobbigt. Alltså det var inte jätte lyxig mat eller nåt men liksom tre rätters middag iallafall som jag tycker känns jätte mycket och onödigt. Så var jätte jobbigt och hade redan massa ångest före och hade helatiden plus att jag mår illa och har ont i magen. Men vet inte om det är liksom att jag har massa ångest och så eller om det är pågrund av maten. Men har iallafall fått ångest medicin och nu är jag i mitt rum och ska vila.
Och trigger varning men har massa dåliga tankar om dåliga saker som typ monstret tycker att jag ska göra. Och har en sak som jag kan göra dåliga saker med men jag vet att jag inte borde. Och sålänge M är i samma rum så får jag absolut inte iallafall men ifall han inte är här så vet jag inte. Men somsagt vet att jag inte borde men känns typ som jag vill göra nåt dumt mot migsjälv som straff eller hur man ska säga. Fast vet att man inte ska känna så.

Ångest kan ju göra att man börjar må illa.

Tror du att du skulle kunna skriva en lapp till din KP om dina tankar, lite förebyggande så att ångesten inte blir starkare?

Ja, det är ju ofta så att man vil skada sig själv som en form av straff. Men vet inte hur mycket du kan om positiv och negativ förstarkning som används när man t.ex. tränar hundar och hästar? I alla fall så visar nästan all forskning att straff inte fungerar för att få någon att göra saker bättre - istället så blir resultatet ofta sämre om man använder bestraffning. Medan beröm och uppmuntran funkar avsevärt mycket bättre.

Dessutom så har du inte gjort något fel eller dåligt. Du har ångest, som är en sjukdom. Och det är inget man kan straffa någon för.

Hoppast du kan berätta för KP så hon kan få hjälpa dig. :heart

Nej ingen har sagt nåt speciellt men vill ändå inte lägga upp nåt som jag kanske inte får. Och vill inte lägga upp nåt som kanske kan av slöja var jag är. Men ifall jag tillexempel är ute med M nån gång så kan jag nog ta bilder på han om man bara ser typ skog eller nåt.
Du lägger upp precis vad du vill, men jag tror inte det är hemligt. Det är bra att du håller på din integritet❤️

Trigger varning igen.
Men för ett tag sen så skulle kp och en annan tjej gå kvälls promenad med M och jag fick inte följa med för har inte klarat maten så bra som jag behöver. Så blev ensam ett litet tag och DIREKT så blev dom dåliga tankarna jätte starka så kunde inte säga mot dom längre alls. Så gjorde en jätte dum sak och skar mig på armen. Och sen blev jag ändå rädd för hur det såg ut och så men vågade inte gå och säga till ända. Men sen efter ett tag så kom dom till baka från promenaden och då kom kp med M till mitt rum. Och då som bara kom det jätte mycket gråt och visade henne det dumma. Så hon hjälpte till med det och så. Men fick typ panik också för jag var jätte rädd att hon inte skulle låta mig ha M då så fick typ en panik attack också för det. Och då satt M sig på golvet jätte nära och typ tryckte sig mot mina ben :heart Alltså kan inte ens förklara så ni fattar hur smart han är :heart
Men ja iallafall så hade jag inte ätit kvälls fika heller så behövde göra det med kp och sen sa hon bara att jag behövde ge henne den saken jag hade innan hon kunde lämna mig och M. Så fick ha han iallafall :heart
Så nu ligger jag på golvet med M och vet inte ifall jag ska sova eller vara vaken till tolv. Men ja får väl se men känns ändå som huvud saken att jag får vara med M så kan jag iallafall känna mig lite tryggare eller hur jag ska säga.

Dethär kanske är en jätte konstig sak. Men ni kanske har hört om att djur känner hur man mår och fattar vad man tänker ungefär och sånt. Iallafall så har jag typ en regel för migsjälv att jag inte får tänka på att göra dåliga saker när jag är med nåt djur för vill inte att dom ska typ känna av det eller få såna dåliga känslor eller nånting.
Iallafall så blir det också jobbigt som nu så kan jag inte trycka bort alla såna tankar och då känner jag mig jätte elak mot M ifall jag kanske som ger han dåliga tankar eller känslor liksom. Så då borde jag egentligen inte vara med han. Men jag vill ju ändå ha han här men det känns jätte taskigt och som jag är jätte egoistisk och bara tänker på migsjälv och inte tänker på det bästa för han liksom.

Dethär kanske är en jätte konstig sak. Men ni kanske har hört om att djur känner hur man mår och fattar vad man tänker ungefär och sånt. Iallafall så har jag typ en regel för migsjälv att jag inte får tänka på att göra dåliga saker när jag är med nåt djur för vill inte att dom ska typ känna av det eller få såna dåliga känslor eller nånting.
Iallafall så blir det också jobbigt som nu så kan jag inte trycka bort alla såna tankar och då känner jag mig jätte elak mot M ifall jag kanske som ger han dåliga tankar eller känslor liksom. Så då borde jag egentligen inte vara med han. Men jag vill ju ändå ha han här men det känns jätte taskigt och som jag är jätte egoistisk och bara tänker på migsjälv och inte tänker på det bästa för han liksom.
Vet du vad. Jag inser ju själv att vi överför energi djuren till djuren, oavsett hur vi mår! Och han känner säkert att du behöver honom och han vill vara med dig, annars hade han aldrig varit vid din sida ❤.

• Gilla
Reactions: Sel
Vet du vad. Jag inser ju själv att vi överför energi djuren till djuren, oavsett hur vi mår! Och han känner säkert att du behöver honom och han vill vara med dig, annars hade han aldrig varit vid din sida ❤.
Ja men det känns jätte taskigt ifall han typ känner att jag behöver han så han liksom känner som ett ansvar eller hur jag ska förklara. Så han kanske tror att han måste vara med mig eller typ att han behöver ställa upp eller så fast han kanske inte vill egentligen.

Ja men det känns jätte taskigt ifall han typ känner att jag behöver han så han liksom känner som ett ansvar eller hur jag ska förklara. Så han kanske tror att han måste vara med mig eller typ att han behöver ställa upp eller så fast han kanske inte vill egentligen.
Tror inte djuren tänker på det sättet, han är nog hos dig av fri vilja ❤.

Jag tror inte djur tänker på det sättet.
Jag tror att djur känner av att en person behöver mer tröst ibland, men de kan inte läsa tankar och jag tror inte att de känner ansvar på det sättet heller.

Det man vet om djurs hjärnor är att djur är mer styrda av instinkter och mindre bra på planering än vi människor.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 023
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
1 038
Senast: LiviaFilippa
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 055
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar