Sv: I väntans tider - om ALLT inför den kommande fölningen!
Grattis till er båda.
Glöm inte lägga in bilder på underverken i "fölbildstråden".
Grattis till er båda.
Glöm inte lägga in bilder på underverken i "fölbildstråden".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur kallt tål dom? Vi som bor i Norrland har dagen till ära snöoväder ute och även om jag har på värmefläkt i stallet så är det för tillfället bara 8 plus (vid fönstret visserligen, varmare inne i boxen på andra sidan gången förmodligen). Är det för kallt för fölet? Kände på honom och han kändes ljummen.. Är så rädd att han ska bli kall men vad kan jag göra mer än att gasa på fläkten?
Kanske ett litet föltäcke? Borde ju inte vara så svårt att sy ihop. Eller en stickad tröja? Har jag sett i någon min häst tidning?
Sen vill han säkert ut och röra sig bara en liten stund, fast kanske inte i snöstorm.
Är de andra hästarna också inne? Det gör ju ganska mycket. Kanske stoppa halm i fönstren?
Min var helt galen och betedde sig som en vild hingst när jag försökte gå ut och gå med henne senast för en vecka sedan. Hon har alltid haft koll på mig även om hon stressar upp sig men den här gången var det med fara för både mitt och hennes liv! Helt galen! Måste ju vara hormonerna? Vet inte om det har något samband med hur nära det är kvar till fölning...