Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var precis iväg o kollade till stoet som ska ha den 30/3 (har inte vart hos henne sen i torsdags) o hon var helt förändrad! Monster! Hon är ganska skarp i sinnet, speciellt när hon är själv i stallet, eller själv i hagen. Men nu när hon har varit dräktig har hon blivit toppen lugn o tatt allt med en nypa salt.
När jag kom till stallet o gick ut i hagen till henne för att klappa på henne lite (som jag alltid gör) ser jag först en arab-valack som ska gå i hagen bredvid och stängslet var ner-rivet emellan hagarna så Jonna (stoet) hade alltså fått sällskap i hagen. Tänkte då att jag samtidigt som jag fixar in valacken i sin hage igen, tar in stoet o borstar lite på henne o checkar till henne lite extra. Stoet vill först inte gå in, och får stå i 2 min för att försöka få in henne i stallet. När hon väl är inne, blir hon helt GALEN o skriker o har sig, ingen respekt över huvud taget vad man än gjorde! Bara sprang runt! Ställde henne då i boxen med lite mat i hopp om att hon skulle bli lite lugnare, men blir nästan värre. Så fort man sedan skulle klappa eller borsta på magen höll hon på o kicka efter en, o ja har haft henne i 3 år nu och hon har ALDRIG ens vart nära att vela sparka en!! Hon höll även på o kika bakåt mot magen, var nästan rädd att hon hade kolik eller något, men bajsade o kissade helt normalt med bra konsistens på bajjet, o åt även när hon inte hade fullt tjo med att skrika o trava runt i boxen.
Nån som vet vad det kan vara, hon är väl inte på väg att föla eller nåt? Hon har nämligen inte fyllt juvrena än, tror inte hon har släppt bäcknet än o e inte ens tjock än(ser ut att vara i 6e-7e månaden !
Magen har kommit igång och hon diar nu.. hoppar å skuttar i boxen...