i morrn ryker kulorna!

Fibusen

Trådstartare
japp,nu ska han kastreras! i morrn kl 9 försvinner dom..:devil:

nää,usch vad matte är nervös nu,tänk så klarar han inte narkosen..:eek:


så nu behöver vi pepp,både jag å vovven!! :cool:
 
Sv: i morrn ryker kulorna!

Peppelippep från mig och vovven!
:banana: :bump: :banana: :bump:

Det kommer säkerligen gå bra!

Jag har jobbat som ass. hos vet. men ändå är jag nervös när min hund ska sövas / få lugnande - det är man nog alltid som djurägare.
 
Sv: i morrn ryker kulorna!

De kommer gå finfint ska du se. Båda mina grabbar är kastrerade och allt har gott som smort =)

Men ja känner igen känslan inför en nersövning... Brukar nästan börja lipa så fort dom somnar för de känns som om det skulle vara sista gången som jag får se mina älsklingar.. Ja jag vet, lite larvig e ja :angel:
 
Sv: i morrn ryker kulorna!

staaackaaaarn som måste bli av med sina dyrbara juveler:p
*Knipps knipps*:devil:

Klart att allt kommer att gå bra!;)
 
Sv: i morrn ryker kulorna!

Varför sak han kastreras då?

Lycka till i alla fall, båda två!


för det första:
han är en omplacering,och i kontraktet så stog det att han skulle kastreras,är mycket pitbull i han,och ingen vill att det ska bli mer "ovälkommna" valpar som hamnar hos nån "tuffing" som vill ha en penisförlängare,dom på jourhemmet ser alldeles för mycket sånt..
så alltså har jag skrivit på ett kontrakt att jag lovat att kastrera han!

för det andra: vi bor i lägenhet,där det finns många hundar,även tikar,och våran hanne kan låta bli att äta på flera flera dagar om nån tik här löper,då sitter/ligger han bara och tittar in i väggen..

för det tredje: på vissa människor rider han på,och även andra hundar...
 
Sv: i morrn ryker kulorna!

ja,usch vad nervös jag har varit..:crazy: höll på att bryta ihop inne i väntrummen för man tänkte OM..
OM det skulle hända nått..
OM man skulle ha struntat i det..
OM han klarar narkosen..

speciellt när han fick lugnande sprutan och vart jättetrött,då höll jag på att bryta ihop..:cool:


men hur som helst så är han hemma nu,är jätteblå runt såret,men själva såret ser jättefint ut.. han är lite dåsig och trött,har varit mycket i dag,och han gillar inte struten.
har hämtat ut smärtstillande som han ska ha..

är så glad att allt gått bra! :banana: hoppas att turen håller i sig så att han inte blir inflamerad eller nått..

tack för eran pepp,det hjälpte!!! :bow:
 
Sv: i morrn ryker kulorna!

staaackaaaarn som måste bli av med sina dyrbara juveler:p
*Knipps knipps*:devil:

Klart att allt kommer att gå bra!;)


haha,ja,fatta vad han kommer bli besviken när han äntligen blir av med struten,och han hade tänkt att slicka kulorna,så är dom borta...:eek:

:D
 
Sv: i morrn ryker kulorna!

skönt att det gick bra :)

då kanske vi ses på promenad nån dag.. fast jag promenerar gi och för sig inget med min skrutt.. han är alldelles för liten.. men ändå :D
 
Sv: i morrn ryker kulorna!

Att såret är blått runtom är inget farligt, som blåmärke bara. Se till så att det inte fastnar hårstrån i såret om det är en långhårig hund, annars får man nog raka rent lite runtom.
 
Sv: i morrn ryker kulorna!

hihi,ja,det skulle vara trevligt faktist! vad har du för hund då?

vart i buskåker bor du/ni..? vi brukar promenera dit varje kväll! eller ja,nästan iallafall,brukar går ner på cykelvägen framför buskåker så att man kommer fram i hesse,sen ner över tunaåstrand,och sen hem.. bor du i lägenheterna där aubiose brann ner?
 
Sv: i morrn ryker kulorna!

tur som det är så är han korthårig.. han har knappt päls ens på insidan av låren..! :p
 
Sv: i morrn ryker kulorna!

föresten,är det normalt att hela pungen fortfarande är lika stor?? har krymt liiite bara.. så att det inte är vätskefyllt..

pratatde med veterinären nyss,och hon sa att så länge han hade normal temp. så var det ingen fara..

men man blir ju orolig...
 
Sv: i morrn ryker kulorna!

för det första:
han är en omplacering,och i kontraktet så stog det att han skulle kastreras,är mycket pitbull i han,och ingen vill att det ska bli mer "ovälkommna" valpar som hamnar hos nån "tuffing" som vill ha en penisförlängare,dom på jourhemmet ser alldeles för mycket sånt..
så alltså har jag skrivit på ett kontrakt att jag lovat att kastrera han!

för det andra: vi bor i lägenhet,där det finns många hundar,även tikar,och våran hanne kan låta bli att äta på flera flera dagar om nån tik här löper,då sitter/ligger han bara och tittar in i väggen..

för det tredje: på vissa människor rider han på,och även andra hundar...

okej då förstår jag, bara undrade, nyfiken som man är :angel: .
Underbart att se att det finns "seiösa" människor med "sådana" hundar. Har också en "omplaceringshund".

Hoppas allt är bra med honom i alla fall.
 
Sv: i morrn ryker kulorna!

jadå,det är bra med han,lite svullen och öm,och i morrn är sista dagen för smärtstillande,så då får vi se hur det går..

han är lite orolig på nätterna,tror att det gör ont,så vi försöker ge smärtstillande så sent som möjligt innan vi lägger oss.

annars så är han pigg och glad! kanonskönt att det har gått bra! :banana:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 916
Senast: ako
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 235
Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 505
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 008
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp