I lands problem

Tranan

Trådstartare
Ska jag köpa en träningsmaskin? (är lite "skadad" vet inte om jag vågar vara på gym) eller ska jag köpa en soffa så att det blir lite av ett hem.

Ska jag köpa en träningsmaskin? (är lite "skadad" vet inte om jag vågar vara på gym) eller ska jag köpa en soffa så att det blir lite av ett hem.

Jag hade lätt köpt en soffa i första hand. Man behöver inte en träningsmaskin för att träna. Vill/kan man inte gå på gym finns det enklare redskap i stil med gummiband att köpa plus att att enbart använda sin egen kropp som motstånd är toppen. Promenader är också toppen, de är bra både för kropp och själ.

Jag hade lätt köpt en soffa i första hand. Man behöver inte en träningsmaskin för att träna. Vill/kan man inte gå på gym finns det enklare redskap i stil med gummiband att köpa plus att att enbart använda sin egen kropp som motstånd är toppen. Promenader är också toppen, de är bra både för kropp och själ.
Ser att jag nästan ordagrannt upprepade ditt inlägg och bra-iga råd :D:).

Soffa! :D Jag instämmer i kören.
Har man ett litet boende (som jag har) vill man inte ha en stor, ful maskin som står och ger dåligt samvete. Bättre då med ett gymkort som bränner lite hål i plånboken ;)
Sen har resten av de som skrivit jättebra poäng, träna går bra utan en speciell maskin.

Soffan!

Promenader och styrketräning med din egen kroppsvikt som vikt blir utmärkt träning. Man kan köpa enkla redskap och träna med hemma om man vill (gummiband, hantlar som man kan variera vikten med osv).

Soffa.

Jag läste i någon villatidning för inte länge sedan att Paulo Roberto (som förvisso inte har någon soffa) har ett litet träningsprogram som han och barnen ska göra en gång i timmen när de sitter stilla. De ställer en äggklocka. Som jag förstår inget speciellt, bara att få lite cirkulation. Skulle kunna tänka mig, utan att varken känna Paulo eller ha läst om programmet, att det rör sig om squats, utfall, upphopp, kanske armhävningar och situps men väldigt få repetitioner. Det kan kanske vara ett alternativ?

Soffa. Sen skaffar du kort på Friskis och Svettis, dit vågar till och med jag gå som är livrädd för dylika ställen. Friskis är otroligt blandat och jag gillade deras gympapass, folk var mellan 18 och 100 och allt från supertränade till totala nybörjare. Men snäll och välkomnande stämning.

Soffa. Sen skaffar du kort på Friskis och Svettis, dit vågar till och med jag gå som är livrädd för dylika ställen. Friskis är otroligt blandat och jag gillade deras gympapass, folk var mellan 18 och 100 och allt från supertränade till totala nybörjare. Men snäll och välkomnande stämning.

Jag gillar F&S också, verkligen opretentiöst och alla ledare jag haft har varit supertrevliga när man frågat om något.

Självklart soffa! Du behöver ingen träningsmaskin för att träna hemma, bättre leta reda på olika övningar och kanske skaffa ngn tyngd och kanske ett gummiband.

Jag instämmer också i kören; köp en soffa och fixa till din lägenhet till ett trevlig hem du vill vara i för avslappning och trivsel. Ta sedan tag i var och hur du vill motionera och gör det på annan plats. Då kommer du träffa fler trevliga människor och vem vet var nästa dejt dyker upp :bump::banana::bump::banana:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
784
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 276
Senast: hollypolly
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
615
Senast: Åsa A
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
365
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama