I kylskåpen

G

glee

För icke-hundfolk måste vissas kyl/frys-innehåll vara väldigt märkligt. Blod i iskuber, klövar och påkörda fåglar... :D

Väldigt intressant. Vad har ni mer för konstiga saker i kylen och frysen?
 
Sv: I kylskåpen

Förutom det du redan räknat upp så har en hel hare och några kaniner och ar också precis fått en påse med duvor.
 
Sv: I kylskåpen

Vi har haft älgmos.. som vi köpt av jägare, ser ut som sand i geggaform :D

Men.. roadkills?? Whyyyy?
 
Sv: I kylskåpen

Älgmos? Uäk!

De påkörda fåglarna vet jag faktiskt inte, läste om någon som alltid stannade för att plocka upp det.. måsar och kråkor och allt möjligt.
 
Sv: I kylskåpen

Jag har en morkulla i min frys, det är inte så många som har :D

Men annars är det väl det vanliga, några kaniner (en roadkill), trutar, måsar, kråkor...
Och min morkulla då såklart. Några fina hjortklövar från i år, annars har jag en hel säck tvivelaktiga kronhjortsklövar också, som inte luktar mumma... Och blod.

Behöver jag nämna att det finns en speciell frys för sånt här i detta boendet :angel:

//E
 
Sv: I kylskåpen

Jag vet inte ens vad en morkulla är. :p

Låter bra med separata frysar. :D
 
Sv: I kylskåpen

O dvala är perfekt för att kunna träna apportering med hundarna.. :D
 
Sv: I kylskåpen

Ormar som ligger i dvala.

Så att mina ormar ska få rätt klimat så då är kylskåpet perfekt för dvalning.

Noterar **Om jag någonsin mot all förmodan besöker PIRU - Öppna INTE under några som helst omständigheter hans kylskåp**
a068.gif
:eek:

Då föredrar jag mina blodflaskor, bäverlår, rökta abbare, lammhjärtan, älghjärtan, älgtungor, olika skogsfåglar, rävskinn, djurskallar och diverse leverbitar :D
 
Sv: I kylskåpen

Det stördaste jag haft i kylskåpet måste ha varit i somras när jag vickade som veterinär på Åland. Där tar distriktsveterinären BSE-prov (Galna ko-sjukan) på alla kor som dör/blir avlivade så jag hade ständigt några burkar med kohjärnstammar i kylen :)
Lyckades gömma dem längst inne i grönsakslådan (som inte hade grönsaker i sig) så rumsgrannen aldrig såg dem :))
 
Sv: I kylskåpen

Blod i kylen, o hjortklöv i frysen. Välkommen på middag :d
 
Sv: I kylskåpen

Folk som vet att jag varit vegetarian i 8 år blir väldigt bedrövade när de märker att jag har bukrar märkta "Blod av Nöt" i frysen:rofl: :angel:
 
Sv: I kylskåpen

Jag har haft det mest underliga saker i min frys.... För en icke invigd vill säga....

Till saken hör att jag har flera frysar... Två som innehåller mat till oss själva...
En som innehåller diverse saker för hundträning och hundmat.
Samt en frys som innehåller det vi lägger ut på vildsvinsåtlarna.. för det mesta innehåller denna frys returbröd från butikerna.. Och lite annat smått och gått som vildsvin uppskattar...

Det snuskigaste jag haft i vildsvinsfrysen någonsin..... det är nog skabbräven som jag avlivade ute i fårhuset en vinter... :cool:

Om någon undrar varför jag la en skabbräv i frysen så var det för att ta död på skabben innan vi hängde upp rävkadavret i ett träd i skogen.
 
Sv: I kylskåpen

Jag är också vegetarian och tycker jag har gått långt när jag har hundmat på tub i kylen ...:angel:
Något konstigt som finns , dock perfekt att lägga medicinen hans i :)
Stackars vovven :D
 
Sv: I kylskåpen

Åh fy, jag hade aldrig lagt en skabbräv i frysen... Vi eldar upp dem, det är tillräckligt äckligt att ta i dem en gång... :eek:

//E
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 771
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Ju mer jag försöker läsa, desto snurrigare blir jag. Kan någon reda ut om begreppen i rubriken är samma sak? Och vilka åtgärder som...
Svar
5
· Visningar
795
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 198
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp