I kylskåpen

Sv: I kylskåpen

Oooooh!!! Fick en sån flashback nu :) . Kommer ihåg när jag var liten och pappa hade 2st fåglar i frysen (en skata och nått annat har jag för mig) som han använde när han jakttränade flatten vi hade då. Tyckte det var jättekul att asa ut dem från frysen och visa kompisarna (bodde i stan), de var smått imponerade alt. tyckte vi var superkonstiga :eek: Pappa var inte lika imponerad den sommaren jag glömde lägga in ena igen....... :angel:
 
Sv: I kylskåpen

Oh men huvva.

Måste bara fråga varför man har så många? Eller vad man har ormar till överhuvudtaget?
Jag skiter nästan ner mig om jag ser en orm på TV så jag ser inte riktigt tjusningen med dom!
 
Sv: I kylskåpen

Varför jag har så många?

Jo för det finns så mycket olika arter och sen att jag sparar på dom och letar över hela europa o USA, mexico efter nya arter jag inte har.


Tjusningen är ju få rätt biotop o sen se att dom funkar.

Lite som med ett fint inrett akvarium stillsamt o titta på.
 
Sv: I kylskåpen

Löjlig fråga, ormar är väl som "vilka andra husdjur som helst"?
Tänk så bra för pälsallergiker t ex.
 
Sv: I kylskåpen

Men vaddå? Jag vet seriöst inte vad man har dom till. Jag är som sagt inte så förtjust i dom och har inte lagt nån större energi på att ta reda på varför man har dom heller. Ska man fråga nån så ska man väl fråga nån som har ormar och jag känner ingen eller har aldrig varit hos någon som har det och lär troligtvis aldrig va heller, då skulle jag nog springa fortare än satan därifrån.

Att ormar skulle va som "vilka andra husdjur som helst" vet jag väl inte om jag kan hålla med om.
Jag vet inte vilka husdjur du tänker på då som kan liknas med en orm?
Man tar ju inte en orm i koppel och går ut och promenerar en sväng.
Så en hund lär det ju inte vara.
 
Sv: I kylskåpen

Du tar väl knappast hamstern eller kon i koppel heller?
Finns sjukt mycket mer djur än hund som man kan ha hemma.
Vad har du akvarium till? Samma fråga. Självklart för att "ta hand om" som vilket annat husdjur som helst.
Anledningen till att du inte "förstår" varför man har dem som husdjur grundar sig ju i din rädsla för dem.
 
Sv: I kylskåpen

Väldigt intressant. Vad har ni mer för konstiga saker i kylen och frysen?
Svågern har hela frysen full med x antal rådjurshuvuden som väntar på att kokas och göras i ordning. Har legat där i flera år, så det kommer väl dröja några år till innan det blir gjort :smirk: (Behöver jag säga att jag kommer köpa nya vitvaror om jag flyttar ihop med pojkvännen? :D)

Enda djurdelarna som användes till hund förra året gick att förvara ute i logen, då det var höst och så pass kyligt ute; skinn och klövar.
 
Sv: I kylskåpen

För icke-hundfolk måste vissas kyl/frys-innehåll vara väldigt märkligt. Blod i iskuber, klövar och påkörda fåglar... :D

Väldigt intressant. Vad har ni mer för konstiga saker i kylen och frysen?


tyvärr så har inte min familj haft massa "äckelsaker" i kylskåpet. är det ett slags måste bara för att man har vovve?
 
Sv: I kylskåpen

Vad ska ni med kokta rådjurshuvuden till? :p

Sellan: Haha nej, jag har inte heller sånt i min kyl.
 
Sv: I kylskåpen

tyvärr så har inte min familj haft massa "äckelsaker" i kylskåpet. är det ett slags måste bara för att man har vovve?
Inte ett måste, men tränar man blodspår t.ex. måste man ju förvara blodet och eventuella klövar/andra djurdelar någonstans, och det blir ju i kyl eller frys :) Eller om man köper lite extra göttegrejer såsom inälvor till vovven. Det är ju inte så vanligt att gemene man äter t.e.x njurar, lever och hjärta numer, och därför inte en så värst vanlig syn för alla, så det kan nog räknas som lite "äckelsaker" också. Jag blir då inte frestad när jag ser det i köttdisken iaf :p
 
Sv: I kylskåpen

Fästingar! :eek: Varje gång hunden eller katterna - eller vi! - har en fästing, plockar vi loss den o stoppar i en glasburk i frysen! En del är riktigt stora och feta! :eek: :eek: Burken är nog halvfull vid det här laget (vi har 4 katter och förra sommaren var en riktig fästingsommar!) Varför? Eeehh ... ingen aning.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 771
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Ju mer jag försöker läsa, desto snurrigare blir jag. Kan någon reda ut om begreppen i rubriken är samma sak? Och vilka åtgärder som...
Svar
5
· Visningar
795
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 198
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp