I kylskåpen

Sv: I kylskåpen

Hänga upp i skogen?
Trevlig syn för barnfamiljen som är ute på söndagspromenad... :rofl: :rofl:
 
Sv: I kylskåpen

Hänga upp i skogen?
Trevlig syn för barnfamiljen som är ute på söndagspromenad... :rofl: :rofl:

Rävar har ofta trikiner.. därför hänger man upp dem i stället för att lägga på marken... Fåglarna brukar vinterrid uppskatta sådana upphängda kroppar... Fåglar kan inte få trikiner.

Barnfamiljer är jag inte så bekymrad om... Har bott här i 7 års tid och aldrig sett en barnfamilj på söndagspromenad... Inte ens på vägarna än mindre i skogen. :cool:
 
Sv: I kylskåpen

Ja dom ligger i dvala i kylskåpet ca 3mån varje år.

Jag har håller skallerormar, men några Nordamerikanska skallerormar som lever i södra Canada o ska dvalas hårdare än de sydliga skallerormara ex som lever i Texas, Arizona o.s.v.

för dom som lever i öknen dvalas i 3mån i ca 10-12grader.
 
Sv: I kylskåpen

Vad tycker din flickvän om detta egentligen :D

Jag menar, tänk om man tar fel burk :eek:

Fast jag antar att du har specialkyl till detta...

//E
 
Sv: I kylskåpen

Trichinella spiralis - trikiner
Trikiner är små maskar som kan infektera både människa och flera andra köttätande, varmblodiga djur. Smitta överförs av inkapslade larver som ligger inkapslade i värddjurets muskulatur. Vid förtäring av sådan muskulatur utvecklas larverna i tarmkanalen till vuxna maskar. Dessa producerar nya larver som penetrerar tarmväggen och sprids via blodbanorna till muskulaturen hos den nya värden. I muskulaturen kapslas larverna in och de kan förbli smittsamma i flera år innan de slutligen förkalkas och dör. Symtomen hos människa är beroende av hur många larver man fått i sig. Buksmärtor, feber och illamående är de första symtomen som uppträder ett par dagar efter förtäring av stora mängder larver. Om smittdosen är liten kan det dröja upp till en månad innan symtom uppträder. I ett andra stadium tillstöter muskelsmärtor. Symtomen avklingar vanligen efter några veckor till någon månad beroende på infektionsdosen. I sällsynta fall kan sjukdomen leda till döden.
 
Senast ändrad:
Sv: I kylskåpen

Åh fy fan va läskigt! :eek:

Så du har alltså en egen lokal till dom? Då har du ganska många antar jag? :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 771
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Ju mer jag försöker läsa, desto snurrigare blir jag. Kan någon reda ut om begreppen i rubriken är samma sak? Och vilka åtgärder som...
Svar
5
· Visningar
795
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 198
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp