I kollektivtrafiken

Sv: I kollektivtrafiken

Det där MÅSTE jag få se!! :eek::p

Sista halvtimmen innan jag var framme så kom en dam och satte sig på sätet bredvid, så jag fick ha Cash i knät...och fyyy vad jobbigt det var :p

TS, ursäkta för lite OT nu :o

Inte bild på mig i knät, men bild på Wahidah och pappa Gens som har varsit säte på ett vanligt, gammalt SJ-tåg.
30899_1272286956.jpg

Wahidah är 62cm och väger ca 20kg. Pappa Gens är ca 66cm kanske och väger väl någonstans mellan 25-28kg om jag får gissa hejvilt, så de är ju inte sådär jättestora någon av dem.

kl
Jag tågvärd på Kustpilen. Jag tillåter djur på sätena OM man har en filthandduk under, är hunden större så måste även ryggstödet täckas. Inte kul för nästa person att sätta sig om sätet är fullt av hår.

*kl

Sällan regler men sunt förnuft säger ju att man har något under/mellan hunden och sätet så att inte hunden hårar ner så nästa stackare blir full med päls.

Jag är också tågvärd, och jag säger som du.
Ingenting under = ingen hund/skor/skitiga väskor/whatever på "mina" säten.

Inte bild på mig i knät, men bild på Wahidah och pappa Gens som har varsit säte på ett vanligt, gammalt SJ-tåg.
30899_1272286956.jpg

Wahidah är 62cm och väger ca 20kg. Pappa Gens är ca 66cm kanske och väger väl någonstans mellan 25-28kg om jag får gissa hejvilt, så de är ju inte sådär jättestora någon av dem.

Haha underbart!! :laugh:

Då antar jag att det inte borde vara något större problem att köpa till ett extra säte till Cashmir och sen ha en liten italienare i knät :D

KL

En sak vi hundägare alltid måste ta med oss när vi är bland folk är ansvar och hänsyn. Gör vi inte det kan vår värld snabbt krympa och restriktioner därtill öka.

Mina hundar ligger på golvet när vi reser. Det har dom fått lära sig från början och är trygga med. Dom sover tills vi ska gå av och tack vare att dom inte ligger i sätena så slipper dom shasas bort från sin plats om det kommer någon med platsbiljett.

Jättebra att några värdar/konduktörer har tagit del i tråden och förklarat hur dom brukar göra!

Ah, då skriver jag under såhär då.

//lil-sis, bussförarutbildad i både SL-trafiken och UL-trafiken ;)

*kl*
Jag har alltid med mig ett badlakan/lakan att täcka hela sätet med om jag ska ha hund på tåget. På så vis kan han sitta i mitt knä/på eget säte i mån av plats, utan att skita ner för andra resenärer.

Av nån anledning är det inte alla som uppskattar att ha långa vita hår på kläderna;)

En sak vi hundägare alltid måste ta med oss när vi är bland folk är ansvar och hänsyn. Gör vi inte det kan vår värld snabbt krympa och restriktioner därtill öka.

Det är precis så jag tänker.
Även om det inte står uttalat att man inte får ha hundar på sätena så är det väl ganska självklart att folk inte vill ha hår och eventuell smuts från tassar på sina kläder. Och nej, alla vet inte att pudlar och liknande hundar inte fäller.

Nu HAR jag faktiskt haft hund på sätet i SL-trafiken någon gång utan tröja under. Som tur är så har ingen sett mig och jag har varit noga med att ta bort hundhåren så noga det bara går efteråt. På bussarna uppe i Piteå hade jag det flera gånger, men det var mer för att överleva bussresan och med tanke på hur hysteriskt otrevliga de var där så kändes det som om det var lite rätt åt dem att de fick mer hundhår än nödvändigt i sina bussar :angel: Så nej, jag är inte heller felfri, men jag gör mitt bästa.

Det är precis så jag tänker.
Även om det inte står uttalat att man inte får ha hundar på sätena så är det väl ganska självklart att folk inte vill ha hår och eventuell smuts från tassar på sina kläder. Och nej, alla vet inte att pudlar och liknande hundar inte fäller.

Precis det jag ville få fram.

Så nej, jag är inte heller felfri, men jag gör mitt bästa.

Och det gör du så bra så, det är jag övertygad om!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
763
Senast: MML
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 040
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 409
Senast: tanten
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 546
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka