hyra ponny/häst?

B

Brooklyn

Hej jag vet inte om den här tråden hamnade rätt men jag funderar på att hyra häst/ponny och undrar hur mycket ni tycker att man bör kunna och hur långt man bör ha kommit i sin ridning ,samt om jag ska hyra en ponny eller häst då jag är drygt 160 lång och väger lite under 50 jag har ridit både ponny och häst.

jag undrar förresten också om ni vet varifrån man kan hyra och hur mycket självaste hyran brukar kosta

Tacksam för svar
:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: hyra ponny/häst?

hej igen kom på att man kanske inte får skriva varifrån man kan hyra
 
Sv: hyra ponny/häst?

du kan utan problem rida en större ponny om du vill, det beror ju helt på vad du tycker är roligast!

Oavsett om du ska hyra ponny eller häst så bör du egentligen ha samma kunskpskrav som om du skulle ha en egen häst, du har samma ansvar som en hästägare, enda skillnaden är att du kan lämna tillbaka hästen om det inte fungerar eller byta häst om ni inte passar för varandra.

kostnaderna varierar väldigt från del i landet och beroende på utbildning av hästarna. på sommaren är det desutom betydligt dyrare. i sthlm-området har jag hört om hyror på ca 7-8 000 för sept-maj och samma för juni-aug.

beroende på var i landdet du finsn så kan jag tipsa om uthyrare som flera bekanta har hyrt från.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 231
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 281
Senast: mamman
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 087
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp