Hyra lägenhet i andra hand

fryckan

Trådstartare
Jag ska flytta till en stad där det inte är det enklaste att få lägenhet trots att jag har några års kötid. Så jag har lagt ut annons om att jag söker lägenhet och fått några svar. Vad ska man tänka på när man ska hyra i andra hand? Jag vill inte bli lurad så jag helt plötsligt står utan lägenhet :crazy: Har jag samma rättigheter som om det vore förstahandskontrakt?

Om ni har annan värdefull info om att hyra i andra hand är ni välkomna att dela med er :D

Sv: Hyra lägenhet i andra hand

Skriv kontrakt och kolla så att uthyraren har tillstånd av sin hyresvärd. Det är väl det absolut viktigaste. Kolla också så att det finns uppsägningstid med i kontraktet och att den är så lång som du skulle vilja.

Tycker du att det är viktigt med städning så se till att det också står i kontraktet. Jag råkade ut för att flytta in i en rent av skitig lägenhet. Så det enda jag kan göra är ju att strunta i att flyttstäda när jag flyttar, den kommer ändå vara renare än när jag flyttade in så...

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 399
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 894
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 097
Senast: lundsbo
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV