Hyra häst

C

cessi63

Någon som har erfarenhet av att hyra häst, längre eller kortare perioder? Tex har jag sett att sommarridlägers hästar hyrs ut under vinterhalvåret.
Vad ska man tänka på, vad kan man vänta sig etc? :rofl:

Jag har hyrde en ponny (anv. bilden) från ett ridläger i sommmras. Jag har varot där flera år innan så hon har koll på mig och jag vet att det fungerar. Fråga om du vill veta något!

Jag har hyrt en ponny från en ponnytravskola under sommaren. Då hade jag henne på sommarbete. :cool:

Jag fick ta ansvar för att försäkra och sko henne, men ponnytravklubben skulle betala om hon får någon sjukdom eller skada som inte jag rår för. Skulle hon skadat sig och det var mitt fel skulle jag fått betala.

Var noga med att skriva kontrakt! Om du struntar i det kan du i värsta fall få betala tusenlappar för sådant som hästägaren gjort fel! :mad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 098
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 243
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 606
Senast: warg
·
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 860
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar