Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Oj, det beror nog vääääldigt mycket på vart bostaden ligger tror jag? Storstad, mindre stad etc
Och hur stort rummet är och även på om den inneboende är student eller arbetar...
Jag tror min pappa tar 3500 per rum inkl el och bredband. I Lund, och här är det dyrt. Rummen är små och lite sunkiga men det är nära till universitetet.
Variationen lär vara lika stor på rumshyran som hyran på lägenheter kan vara. Kostar lägenheten 15000 kr/månad eller 5000 kr/månad? Variationen på rumshyran blir såklart lika stor. Mitt ena barn betalade 3500 kr/månad för ett pytterum med kök och badrum som delades med en annan person och gemensam tvättstuga för hela huset i ett privat hus när hen pluggade i Jönköping för sju år sedan. Studentrummet hen hyrde senare i samma stad kostade ungefär samma men då delades kök och badrum men väldigt många fler. Det var än sunkigare men mer centralt.
Sedan beror det ju också på om rummet är möblerat eller inte.
När jag för länge sen hyrde en lägenhet utan dusch (använde hyresvärdens dusch) i en villa i Nacka så betalade jag 3000:-/månad.
I ett annat hus betalade jag 2500:-/månad för ett rum + badrum. Också Nacka.
Juridik & Ekonomi
Hej!
Gammal användare som vill vara anonym.
Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
Juridik & Ekonomi
Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
Juridik & Ekonomi
Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
Hundavel & Ras Vill tillägga till det @Kajsalisa skrev om uppfödarutbildning: SKK har en bra sådan, som man kan gå oavsett om man har fött upp, tänker...
Hästmänniskan Min gamla stallägare sa samma.. "hade en häst och den var skadad. Köpte en till för att få något att rida men sen blev den också skadad"...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.