Hyra B körkortsbil

linafina

Trådstartare
Jag har kikat runt och undrar om det är helt omöjligt att hyra B körkortsbil för transport utav häst/hästar? Det kanske finns någon här som vet om det finns nånstans där man faktiskt kan hyra såna bilar.

Ni som inte har egna transporter lånar Ni av vänner när det behövs eller hur gör Ni?
 
Sv: Hyra B körkortsbil

Nu vet jag ju inte hur det är i malmö men här uppe finns det några privata uthyrare plus att statoil faktiskt har en för uthyrning =)
 
Sv: Hyra B körkortsbil

Menar du att statoil hyr ut B körkortsbil? När det gäller privata uthyrare här nere verkar det svårt just med bil, mest vanliga släp. Släpen på macken är under all kritik. Det verkar helt hopplöst här nere.
 
Sv: Hyra B körkortsbil

Bor norr om Sthlm och här kan man hyra hos fodergrossister samt företag som säljer hästlastbilar, men det är dyrt.. För enstaka tillfällen kanske värt det.
Som flera påpekat kolla vilken vikt som går att lasta noga om du tänkt köpa lastbil, när jag letade var det många framförallt nyare lastbilar som bara tog 600-700 g fast de hade utrymme för två hästar.. Min tar 1300 kg, jätteskönt även om jag oftast bara åker med en häst pga olika nivå.
 
Sv: Hyra B körkortsbil

Jag kör bara med en men hon tycker bäst om att stå i bil, där står hon som ett ljus. I släpet blir hon orolig och står inte still, eftersom hon är skadad nu också vill jag verkligen att han känner sig bekväm. Men hon får väl vänja sig då det som sagt är väldigt svårt att hitta en bil att låna här nere tyvärr.
 
Sv: Hyra B körkortsbil

Långt tid det tog för mig att förstå att du menade lastbil och inte att hästen ska stå i en bil.

Iallafall så ska man hyra B-lastbil så är det bäst att kolla med privata uthyrare, kolla runt på annonssidorna. Jag har aldrig sett någon firma hyra ut b lastbilar till hästar någonstans faktiskt.

Hittar man ingenstans alls så är travbanor en bra grej att pröva. Jag hade en häst som hatade transporter som vi inte fick hem från åby och då ställde en snäll travgubbe upp och lånade ut sin lastbil.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 841
Senast: Tiffany
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 870
Senast: Squie
·
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 943
Senast: nyttnick
·
Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
945
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp