Huvudlag i X-Full?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Midnattssol
  • Startdatum Startdatum
M

Midnattssol

Finns det huvudlag i större storlekar än full, alternativt märken med stora full-storlekar?

Har en häst med ett gigantiskt huvud så full är alldeles för litet!
Var hittar ni med storhövdade hästar passande huvudlag?
Har försökt plocka ihop ett huvudlag själv, men jag har inte hittat lösa delar i större storlekar heller. Inte heller funkade det att ta remmar från det vanliga tränset (i storlek xfull) och sätta ihop med huvudlaget, för då passade inte remmarna med spännena.

Sv: Huvudlag i X-Full?

Finns massor med huvudlag i x-full. Har dock konstaterat att travutrustning inte görs för stora kusar tyvärr... så det kan nog vara svårt.

Travhuvudlagen såvitt jag kunnat finna finns i full. That´s it liksom.

Täcken finns i upp till 155 maximalt.

Selar finns i storlek upp till full/motsvarande.

Taskigt läge för de med storvuxna travare. Själv har jag ju inte travare utan har bara kollat "bara för att" när jag varit på travshopar.

Täcken finns i upp till 155 maximalt.
*skakar på huvudet*
Jag har själv haft ett täcke i stl 165.... :idea:
Det följde med hästen då hon såldes.

Var tvungen att kolla och i första webshopen jag kikade i fanns det flera täcken upp till 165 cm...

Senast ändrad:

Håller med, den jag har lättast att hitta täcke till är vår "finlandsfärja" 165 finns alltid kvar även då det börjar bli slutsålt.

Till ts

Vanliga träns brukar inte vara några problem med att hitta, värre med travhuvudlag, precis som nämnts i tråden tidigare....

Gira

stall niba syr ju upp själv till bra priser, måttbeställ några där =)

*skakar på huvudet*
Jag har själv haft ett täcke i stl 165.... :idea:
Det följde med hästen då hon såldes.

Var tvungen att kolla och i första webshopen jag kikade i fanns det flera täcken upp till 165 cm...

Ber om ursäkt, jag syftade alltså inte på vanliga täcken utan på travtäcken. Typ bävernylonstäcken etc.

Vanliga täcken finns i 165 och i enstaka fall i 175 (tack gode gud säger shireägarinnan :D)

Tillägger att även vad gäller selar avser jag travselar alltså.

Martonselar finns ju även för ardenner och shire till exempel.

Ursäkta min otydlighet!!!

Det kan inte lönsamt att göra täcken i den storleken till travare. Är ganska säker på att det går att måttbeställa hos Cabejo mot extra kostnad.

Har du någon kontakt i Frankrike så be den kolla där. Går det att hitta ett travhuvudlag till Oiseau de Feux så går det att hitta till alla travare. :D

Annars ber du en sadelmakare sy ett par längre sidstycken.

När vi hade ett par storhövdade travare lät jag vår sadelmakare sy upp huvudlag åt dem. Hon fick även göra längre checkrem åt den ena.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 078
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka