Philosophia
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är verkligen skenande budgivningar… Vi var intresserade av ett hus, typ 4 mil utanför Örebro. Det är en liten by, med ett gäng hus, ca 4 km utanför ett samhälle med skola, affär och någon pizzeria. Utgångspris var 2,795,000kr. Slutpris landade på exakt 4 mille. Helt sjukt!Förra tråden passerade 2000 inlägg så nu är det dags att byta tråd. Hoppas det för med sig större lycka i budgivningarna för @Voeux, mig själv och alla andra som kämpar mot skenande budgivningar.
Förra tråden passerade 2000 inlägg så nu är det dags att byta tråd. Hoppas det för med sig större lycka i budgivningarna för @Voeux, mig själv och alla andra som kämpar mot skenande budgivningar.
jag räcker upp en hand! Vissa mäklarfirmor borde det vara legalt att skicka hat-mail tillÄr det bara jag som i princip blir provocerad av att se tramsfoton som t.ex. närbild på ett par påskliljor eller en gammal nyckel som hänger på en spik ??
🖐Nu ska jag inte flytta/köpa hus alls, men jag körde förbi en gård i närheten och blev nyfiken när jag såg Till-salu-skyltar. Kollade på Hemnet. Är det bara jag som i princip blir provocerad av att se tramsfoton som t.ex. närbild på ett par påskliljor eller en gammal nyckel som hänger på en spik ??
Nu ska jag inte flytta/köpa hus alls, men jag körde förbi en gård i närheten och blev nyfiken när jag såg Till-salu-skyltar. Kollade på Hemnet. Är det bara jag som i princip blir provocerad av att se tramsfoton som t.ex. närbild på ett par påskliljor eller en gammal nyckel som hänger på en spik ??
Hemnetknarkarna är jätteroliga !jag räcker upp en hand! Vissa mäklarfirmor borde det vara legalt att skicka hat-mail till
Däremot kan jag tycka det är fånigt roligt med t.ex "pingvin-mäklaren" som återkommer på hemnetknarkarnas sida på insta
2. Gjuten, isolerad platta som är gjord ordentligt skulle jag säga är bäst. Men de andra alternativen behöver inte vara dumma heller, det beror på vad det är för typ av mark och hur jobbet är gjort. Källare kan vara bra, men kräver förr eller senare ofta att man dränerar om det inte är gjort till exempel.Två frågor!
1. Vi har span på ett hus som ligger som kommande och har haft lite kontakt med mäklaren. Huset har inredd källare vilket jag förstår inte är helt optimalt, vilket dock inte är helt nödvändigt för oss utan går att använda som vanlig källare. Går det att återställa inredd/isolerad källare till vanlig källare? Bör man?
2. Vilken besiktning jag än läser verkar anse att grunden är en risk. Krypgrund är risk för fukt, betong är risk för fukt, källare är risk för fukt. Vilken grund är bäst egentligen?
Ja,du kan återställa en inredd källare.Två frågor!
1. Vi har span på ett hus som ligger som kommande och har haft lite kontakt med mäklaren. Huset har inredd källare vilket jag förstår inte är helt optimalt, vilket dock inte är helt nödvändigt för oss utan går att använda som vanlig källare. Går det att återställa inredd/isolerad källare till vanlig källare? Bör man?
2. Vilken besiktning jag än läser verkar anse att grunden är en risk. Krypgrund är risk för fukt, betong är risk för fukt, källare är risk för fukt. Vilken grund är bäst egentligen?
2. Gjuten, isolerad platta som är gjord ordentligt skulle jag säga är bäst. Men de andra alternativen behöver inte vara dumma heller, det beror på vad det är för typ av mark och hur jobbet är gjort. Källare kan vara bra, men kräver förr eller senare ofta att man dränerar om det inte är gjort till exempel.
Ja,du kan återställa en inredd källare.
Vad det gäller grunden så beror det på om den är korrekt gjord, om dränering är ok och vad det är för mark
Källargrund är bra om den är oinredd! Är den inredd är det tvärtemot typiskt dåligt.
Vi ska buda på hus nu
Inte drömmarnas drömhus, men bra hus i trevligt område med bra kollektivtrafik för rimlig peng. 14 år gammalt så börjar bli slitet i ytskikten, men tak och sånt är ju bra. Behöver en häck och ett staket med
Alltså du kan inreda en källare men du ska inte använda dig av material som har en benägenhet att mögla just pga högre fukt.Är det för att fukten inte kan torka upp som den ska eller hur fungerar det egentligen? Med källare/inredd källare alltså.
Du är verkligen inte ensam.Nu ska jag inte flytta/köpa hus alls, men jag körde förbi en gård i närheten och blev nyfiken när jag såg Till-salu-skyltar. Kollade på Hemnet. Är det bara jag som i princip blir provocerad av att se tramsfoton som t.ex. närbild på ett par påskliljor eller en gammal nyckel som hänger på en spik ??
Är det för att fukten inte kan torka upp som den ska eller hur fungerar det egentligen? Med källare/inredd källare alltså.