Är det någon som är ensam och har husköpsplaner/drömmar?
Jag är själv, med en hund och letar lite halft engagerat. Eller ja, sedan Covid kom har priserna spårat ur totalt, det finns inte en chans i välden att jag ska ha råd med något. Känns lite hopplöst ibland. Jag tycker inte jag har några jättekrav, helst ett mindre hus, långt till grannar, standarden behöver inte vara tiptop, men allt går ju för långt över utgångspriset.
Nu vet jag om ett hus där farbrorn flyttat på hemmet. Vet inte om han är intresserad av att sälja, men tänkte man kanske kan skicka ett brev och fråga?
Vad skriver man? Har ni några tips?
Ge inte upp hoppet säger jag, plötsligt händer det! Jag köpte hus själv för 1,5 år sedan. Jag var på massor visningar innan. Även om det var små hus så var det par som bjöd emot, som skulle bygga ut alternativt ha som sommarstuga.
Sen hittade jag mitt hus, när jag nästan gett upp. Jag var inte ens på visningen, p g a att det behövde fixas mycket och det ändå skulle dra iväg i pris. När det inte drog igång någon budgivning kontaktade jag mäklaren och fick komma på visning. Köpte det sedan för lite under utropspris, och då bor jag ändå där budgivningarna brukar dra iväg ordentligt.
Jag har fått fixa massor, det har varit tufft men lärorikt, och jag trivs så bra i mitt fula lilla hus .