Jag och sambon var på vår första husvisning igår! Ett litet hus med mycket potential att ändra precis som vi skulle vilja ha det i framtiden. Inget verkar vara fel på huset, vad vi kunde se. Det mest "akuta" att göra om är tapeter och lite målning pga ganska fult just nu, och i framtiden nytt kök och göra om ett av badrummen. Läget var kanonfint. Trädgården stor, även om jag gärna har ännu större. Ligger precis vid vattnet. Priset bra och kan gå upp några hundratusen innan vår gräns är nådd, det är inte ett område där priserna brukar gå upp så mycket i budgivning men det var många på visningen och vad som helst kan hända. Vi åker antagligen tillbaka imorgon och går på en andra visning.
Idag ska vi på en annan visning. Ett större hus där allt redan är klart med större, jättefin trädgård med pool, damm, grillplats osv. Allt är snyggt, fräscht och nyrenoverat och det skulle inte behöva ändras någonting så vitt jag kan se på bilderna. Men priset är ju därefter också, och vi har mindre marginal för budgivning där. Vi får se om vi tycker om det när vi tittat. Även det ett område där priserna inte brukar dra iväg så mycket men det ser verkligen kanonfint ut, så ja...
Sedan har vi ett tredje hus med stooor tomt som legat ute ett år som vi är lite intresserade av. Men tyvärr är det plastmattor i många av rummen och det känns som en stor nackdel. Vi får se om vi försöker få till en visning trots det.
Huuuur ska man veta var man vill bo egentligen?! Jag tycker allt är bra, är nöjd med det mesta. Vill bara inte behöva göra kostsamma renoveringar första året, ha en stor trädgård och närhet till skog och vatten och kunda andas fritt. Jag skulle gärna buda på hus nummer 1 just nu, men samtidigt kan ju något ännu bättre dyka upp.