Husdjursmässa Hammarö/Karlstad 19-20 April

G

Gris-Eva

Är det någon som ska till Husdjursmässan i Hammarö/Karlstad nu i helgen 19-20 April? :angel:
http://www.husdjursmassan.net/

Jag och några till kommer att stå i SMGS (Svenska Minigris Sällskapet) monter.

Kom gärna förbi och säg hej till mig. :)

Sv: Husdjursmässa Hammarö/Karlstad 19-20 April

Lite långt för mig... ( Och så ska jag på förstahjälpenkurs på lördagen!)

Kollade in programmet... Bodils minicirkus hade det ju vait kul att se!

/KT

Jag ska åka dit men jag förstår inte vart de ligger :S
stod att de skulle va skyltat så de kanske räcker med att åka mot hammarö så är de skyltat hela vägen sen?

Jag ska åka dit men jag förstår inte vart de ligger :S
stod att de skulle va skyltat så de kanske räcker med att åka mot hammarö så är de skyltat hela vägen sen?

Från motorvägen i Karlstad tar man Hammaröleden. Väg 236.
Sen följer man bara skyltningen "Husdjursmässan" med pilar.

Platsen är Equality Horse Arena (Hovlandavägen/Stallvägen)

Det går även bussar från St. Torget varje heltimme fr. kl 10.00 - 15.00. 20 kr t.o.r :)

Jag ska dit på söndag :bump:

Känns lite trist att de inte får vara på Färjestad längre bara.....

Va tror ni ?? Kan man ha hunden med sig ?? Förut har man ju bara fått det om man varit utställare men nu är det kanske annorlunda ??

Jag ska dit på söndag :bump:

Känns lite trist att de inte får vara på Färjestad längre bara.....

Va tror ni ?? Kan man ha hunden med sig ?? Förut har man ju bara fått det om man varit utställare men nu är det kanske annorlunda ??

Jag tror inte att det är någon större skillnad.
Det är fortfarande samma arrangörer men på en annan plats.

Jag hade nog lämnat hunden hemma.
Vad har den för glädje av att trängas ibland en massa människor och barnvagnar i onödan. :confused:

Jag vet hur jobbigt våra grisar kan ha det i bland, och då är de i en egen box i montern.
Och efter ca halva dagen byter vi grisar för att det inte ska bli så jobbigt för dom.

Ja trodde att mycket av mässan var utomhus därav trodde jag att det kanske var möjligt att ha med sig vovven.

Då får hon stanna i bilen då, hemma blir alldeles för länga att vara ensam hemma :)

Ska iaf bli jättekul och barnen brukar uppskatta detta jättemycket. Kommer det vara som föregående år, men lika mycket djur? Eller är det svårt att få med alla djur nu när det ska vara i ridhuset? Tänker på alla smådjur som inte tål kyla.

Ja trodde att mycket av mässan var utomhus därav trodde jag att det kanske var möjligt att ha med sig vovven.

Då får hon stanna i bilen då, hemma blir alldeles för länga att vara ensam hemma :)

Ska iaf bli jättekul och barnen brukar uppskatta detta jättemycket. Kommer det vara som föregående år, men lika mycket djur? Eller är det svårt att få med alla djur nu när det ska vara i ridhuset? Tänker på alla smådjur som inte tål kyla.

Det kommer att vara en del aktiviter utomhus också, och då kan ju säkert vovven få vara med. Det tror jag i alla fall. :angel:

Vad jag har förstått så kommer dom att lägga golv och mattor i ridhuset, så det blir väl som "innomhus" ändå. Dom har nog löst frågan om extra värme till smådjuren. Jag kan inte tänka mig att de skulle riskera att det inte kommer några montrar med smådjur.

Jag tror inte att det blir mindra djur i år...Tvärt om.
Tack vare utomhusmöjligheterna kommer det bl.a. att visas upp tornerspel.

Titta på programmet som finns i länken i första inlägget. :)

Jag sitter för 4H-gården/BPRK typ hela lördagen. Fast det finns risk att jag hänger en del hos Lillerud också eftersom jag åker dit med skolans djur.

Jag kommer förbi och tjuvkikar på grisar när vår gostant har tröttnat på mig ;)

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·
G
Övr. Djur Eftersom att SMGS ligger vilande detta år så kommer jag att stå i en egen monter som Ms Piggy's Pet Pigs med några av mina grisar...
Svar
1
· Visningar
970
Senast: KungTulle
·
G
Övr. Djur Någon som ska dit?:idea: Själv kommer jag vara där på söndagen för att stå i SMGS monter och prata minigris. ;) Kom gärna fram och...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: Gris-Eva
·
G
Övr. Djur Halloj alla glada djurfanatiker.:) Jag vill bara tipsa er om husdjursmässan i Örebro som är i helgen. :idea: (27-28 okt.)...
Svar
10
· Visningar
3 294
Senast: nevin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama