B

B1an

Hur ska vi få våra marsvinsungar sålda? Någonsom har nått bra tips. Från början sålde vi dom för 200 kronor... Ingen ringde... Vi sänkte priset till 150 och satte in en annons i tidningen... Ingen ringde... Vi har nu sänkt priset till 100 kr och fortfarande har ingen ringt... Vi vill inte gärna sälja dom billigt eller skänka bort dom. Detta beror på att de måste vara värda sitt pris. Säljer man en marsvinsunge för 20 kr är det lätt att det kan hamna i fel hände och de tar inte hand om den så bra pga. att de lätt kan köpa en ny. Visst finns det de som tar mycket väl hand om sitt 20 kronorsmarsvin men vi vill inte sälja dem så billigt. Hur ska vi få dem sålda? Vi kan inte behålla dom... Dessutom ska kaninerna få ungar om två veckor och det känns som om vi måste ha blivit av med marsvinungrana innan vi kan ta itu med kaninungarna... Snälla hjälp!

1 Man låter bli att avla om man inte har plats med ungarna som inte blir sålda :angel:

2 Skall man avla väljer man föräldrardjur med omsorg.
Renrasiga med stamtavla är lättare att sälja.

3 Annonsera på flera ställen med bildannons = säljer lättare

4 Nu har ni ungarna så hör efter i djuraffär om dom är intresserade.

5 Säljer dom billigt med då får ni räkna med att det blir en större risk för impulsköp eller att dom blir ormmat.
Själv säljer jag bara billigt till vänner och bekantar (tom ger bort) men jag planerar min avel och tar inga nya ungar om jag inte kan sälja dom gamla och tar inga ungar alls om det inte finns plats för dom gamla.
Dessutom avlar jag inte på vad som helst och inte heller har mina hannar möjlighet att rymma in till mina honor och vice versa ;)

6 Avliva dom

Djuraffär? De betalar i vissa fall 110 men det ska man inte hoppas på så 70-80 om de inte är förstora.
Annars får ni sälja kaninerna dit..
Sitter just nu med 3 ungar för mkt och 2 omplacerings hanar. Konstigt nog vill ingen köpa honan..

Vi har satt upp bildannonser redan... De vi har satt ut har varit med bilder... Vi tänker inte avliva dom... Inte för allt i världen... Vår hane har ingen möjlighet att rymma in till vår hona. Vi är inga som satsar stenhårt på det här med marsvinsungar utan vi tar en kull ibland... Och nu ville jag helst ha tips på hur jag ska lösa det här... Inte förhindra det... Tack iallafall...

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 857
Senast: Tualma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 242
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 440
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 182
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar