Hur visste ni att det var rätt häst?

Köpt ett gäng hästar de senaste 10-15 åren. Det jag har lärt mig är att kärlek växer fram och att om hästen vill nåt annat än du går det att hitta en ny människa till hästen. De köp som blivit bäst för mig är ponnyn jag hade på foder i några år först, en stoooor ungersk import som verkligen var Kärlek första gången jag satt på honom och min senaste. Honom köpte jag på ett foto och 30 sekunder dålig film.

De köp som blivit sämst är när jag köpt lite för hastigt och det sämsta av alla köp var när jag köpte en häst som "alla" tyckte jag skulle ha.

Så naturligtvis ska du lyssna på magkänslan men samtidigt så är det ett stort ansvar att lägga på en häst att den ska vara Kärlek Vid Första Ögonkastet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag kommer inom en överskådlig framtid stå utan häst och har funderat på, om jag vill ha en ny häst och i så fall vilken typ av häst som...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 841
Senast: grodan21
·
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 222
Senast: L(i)FE
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
797
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 572
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp