Hur visa sjukvårdspersonal sin uppskattning?

Det minns jag från hemstadens småstadstidning. Jag bor i Stockholm och det finns lokalblad som kommer ut då och då, men jag vet inte var sjuksköterskan bor och om de har lokalblad där jag låg.
I så fall brukar som så många andra redan skrivit fin choklad (med papper på ;-) och ett kort vem det är ifrån vara väldigt uppskattat. :)

Är det någon som jobbar inom vården och vet vad som skulle uppskattas? Eller någon annan som har något bra förslag?

Ja jobbar som undersköterska och fick en gång reda ut en ganska oväntad och känslig situation.
En anhörig hade sedan utfört mer eller mindre ett detektiv arbete för att få tag i min chef för att tala om hur bra dom tyckte jag hade hanterat det hela och säga att chefen skulle vara rädd om mig för det fanns inte många sådana. SÅNT värmer minst lika mycket som en tårta eller liknande :) Tårtor har vi ändå aldrig tid att äta.

Jag låg inne en sväng och träffade en ängel, för att använda en klyscha. Det var en sjuksköterska som verkligen stack ut och bara var så underbar. Han räddade upp min situation.

Kan jag visa min uppskattning på något sätt? Skicka en tårta till avdelningen när jag vet att han jobbar? Eller är det töntigt? Nu i dessa tider när så många undviker socker och går på olika dieter.

Är det någon som jobbar inom vården och vet vad som skulle uppskattas? Eller någon annan som har något bra förslag?

När förlossningspersonalen klarat livhanken på bägge mina tvillingar (det var lite kritiskt för bägge men inte s illa) så köpte min pappa en stor chokladask åt personalen. De blev jätteglada och kom och tackade mig tusen tack. Lite komiskt att jag inte hade en aning om att han gjort det. Gullepappan min.

I så fall brukar som så många andra redan skrivit fin choklad (med papper på ;-) och ett kort vem det är ifrån vara väldigt uppskattat. :)

Jo, det har jag bestämt mig för. Flera har skrivit att det ska vara papper på. Varför? Praliner i ask eller styckevis har sällan papper på.

Ja jobbar som undersköterska och fick en gång reda ut en ganska oväntad och känslig situation.
En anhörig hade sedan utfört mer eller mindre ett detektiv arbete för att få tag i min chef för att tala om hur bra dom tyckte jag hade hanterat det hela och säga att chefen skulle vara rädd om mig för det fanns inte många sådana. SÅNT värmer minst lika mycket som en tårta eller liknande :) Tårtor har vi ändå aldrig tid att äta.

Jag förstår att det känns bra!

Jo, det har jag bestämt mig för. Flera har skrivit att det ska vara papper på. Varför? Praliner i ask eller styckevis har sällan papper på.

Kanske för att asken står öppen på ett sjukhus, och vårdpersonal ska plocka ur asken, känns fräschast om det är papper på.
Den enda asken jag kom att tänka på med inslagna praliner är Merci eller vad den heter. Finns säkert många fler.

Jag jobbar inte inom vården, men i annat serviceyrke, och när vi haft någon särskilt nöjd kund har vi fått tårta, hembakade bullar och handskrivna kort där "personalen och framförallt X" blivit tackade.
Korten kommer upp på en anslagstavla där alla kan se och påminnas om fina ord man fått, och tårtor/bullar har varit mycket uppskattat även från folk som har allergier/går på diet, det är ju en fantastiskt fin gest som man förstår och uppskattar även om man inte kan äta av den själv! :)

Praliner kanske är att ta i iofs.. Choklad iaf ;)

Då förstår jag angående sjukhusmiljön. Kan det ligga frukt framme i korgar borde oinslagna praliner i en ask funka i personalrummet. De kan ju ha locket på.

Googlade Merci och det kallar jag choklad :D Tänkte mer handgjorda praliner av mörk choklad med olika smaksättningar, sånt som jag gillar.

Det var ingen infektions- eller medicinavdelning eller så. Ett ställe där de inte kan handsprit framme hos patienterna...;) Ingen sjukhusmiljö på det sättet.

Då förstår jag angående sjukhusmiljön. Kan det ligga frukt framme i korgar borde oinslagna praliner i en ask funka i personalrummet. De kan ju ha locket på.

Googlade Merci och det kallar jag choklad :D Tänkte mer handgjorda praliner av mörk choklad med olika smaksättningar, sånt som jag gillar.

Det var ingen infektions- eller medicinavdelning eller så. Ett ställe där de inte kan handsprit framme hos patienterna...;) Ingen sjukhusmiljö på det sättet.
Om det är "fräschheten" det handlar om tror jag inte du behöver bekymra dig, sjukvårdspersonal vet säkert hur de ska hantera det.

Fast en annan tanke skulle kunna vara allergier. Min mamma låg inlagd nyligen och där stod en skylt om att besökare inte fick ta in nötter på avdelningen, med tanke på allergiker.

Själv äter jag icke godis/choklad som inte är styckförpackat, i synnerhet inte om det är en ask som står framme på jobbet. Och det är självklart en hygienfråga.

Som sjuksköterska i jönköpings läns landsting har jag tacksamt tagit emot både tårta och praliner i papper :), men även typ "dagens ros" eller ett kort är väldigt uppskattat! Har även fått någon fruktkorg. (Har också varit inlagda på neo på Ryhov, underbar personal! Vi skickade ett tackkort efteråt.)

Aladdinaskar funkar bra på mitt sjukhus, det är ju svårt att hitta ett ställe där folk har renare händer än inom vården där man spritar sig hela tiden. När vi har lösgodis brukar vi ha en sked i skålen som man får fiska upp godiset med :p

det är ju svårt att hitta ett ställe där folk har renare händer än inom vården där man spritar sig hela tiden.

Det är också händer som är extremt utsatta för väldigt mycket i bakterieväg. Trots basala hygienrutiner så är det fortfarande många som failar på det.

(alladinaskar och paradisaskar är extremt uttjatat och - icke ätbart för gluten/laktos eller nötallergiker. Undvik att ge sånt till grupp av människor säger jag!)

Känns oftast fräschare att det är papper på. Visst vårdpersonal ska sprita sina händer MEN det finns alltid dom som spritar sig bättre och sämre! Känns lite mer hygieniskt tycker jag med papper på. ;-)

Men oftast sköljer man kanske av frukten innan man äter den (även om den skulle vara sköljd innan) eller så är det skal på frukten.

Som jag skrev ovan hade vi patienter stora välfyllda fruktkorgar ute på avdelningen hela tiden. Kan inte tänka mig annat än att personalen har det inne hos sig också. Annars var det en bra idé!

-Jag jobbar i vården i Norge och där får vi ta emot gåvor av obetydligt värde. Det ekonomiskt värdfullaste jag tagit emot var väl en glass som kostade 30 kr. Du kan, om du är lite pysslig, fixa en liten sak med med obetydligt materialvärde. Jag brukar till ex dekorera ljus med färgat vax. Andra målar fina kort, virkar grytlappar mm. Men har du råd, och lust, att göra som ovanstående skrev och ge en korg med te o kaffe till hela personalen så är det säkert väldigt uppskattat också.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 369
Senast: Dopy
·
Relationer Jag har en mentor på mitt jobb som hjälper och stöttar mig massor. Hon ger fina små gåvor och lämnar uppmuntrande lappar etc. Jag känner...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: lady_vip
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 215
Senast: ako
·
Kropp & Själ Måste ta och skriva av mig lite, samt vädja om råd från kloka bukare. Vet inte var jag ska börja i denna sörja..:P Träffade en trevlig...
2
Svar
28
· Visningar
5 198
Senast: yllva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar