Hur vet man om fölet har uppdragna kotor?

A

Angela

Hejsan,jag är lite fundersam på hur man vet om fölet har uppdragna kotor?Och vad beror det på att dom får det?Vad kan man ta till för åtgärder om det nu visar sig att dom har det?Får dom men av det?
(Är nämligen rädd att mitt föl ska få det,eftersom jag ej vet nåt om detta hihi :confused: :eek:)
Tacksam för svar.
Mvh Camilla :confused:

Menar du uppdrivna kotor?

Fast jag kan tyvärr ändå inte hjälpa dig, har hört att det har med fodret att göra, eller att de växer mycket.

okej,ja det var synd att du inte visste..Jag vill gärna veta som sagt
mvh camilla :confused:

jag är urkas på att förklara saker så tyvär kan jag inte förklara hur det ser ut med updrivna kotor men däremot så kan jag säga så mycket som att dom kan få det pga att kalcium/fosfor kvoten är fel

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 755
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 354
Senast: Sesca
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 140
Senast: Habina
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 993
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2