hur vet man att hästen e i form?:S

S

suss44

Hej! Jag är lite nollad på tävling å vad som krävs av en.
Men hur vet jag lixom att min häst är i form för att orka tävla?
Väldigt svår fråga men svara så gott det går är ni snälla:bow:
Med tävling menar jag kankse en hopp tävling eller terräng och/eller distans? Vet att det är väldigt olika krävande tävlingar men jag måste få veta:)
Finns det något bra sätt att träna upp sin häst för terräng/distans tävlingar?

snälla svara på detta:bow:

Sv: hur vet man att hästen e i form?:S

Hoppning, terräng och distans är väldigt vitt skilda grenar och kräver väldigt olika saker av hästen. Gå in på de olika grenarnas forum så hittar du nog svar på din fråga. Läs vad grenarna går ut på och använd sökfunktionen för att hitta eventuella trådar där folk redan ställt samma fråga (för respektive gren).

Lycka till! :D

Sv: hur vet man att hästen e i form?:S

Bästa sättet är att fråga din tränare som känner hästen och dig.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 776
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 489
Senast: Pyrran
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka