Hur vanligt är det att linser går sönder i ögat?

Tänk på att linsvätskan spelar stor roll också!

Har haft månadslinser i snart 20år och ett par har fått små sprickor och bara en har delat sig i ögat..
Eftersom att jag är i stall/dammig miljö dagligen använder jag en linsvätska som är oljigare! 😊
 
Tänk på att linsvätskan spelar stor roll också!

Har haft månadslinser i snart 20år och ett par har fått små sprickor och bara en har delat sig i ögat..
Eftersom att jag är i stall/dammig miljö dagligen använder jag en linsvätska som är oljigare! 😊
Jag tål inte konserveringsmedel så utbudet blir begränsat då. Jag använder gelone. Min optiker menar att det går bra att duscha/tvätta ansiktet med linser i och jag funderar på om det kan ha med det att göra. Även om jag varken trycker eller gnuggar på ögonen vare sig under dusch/tvätt eller under torkning så kanske det ändå spelar in.
 
Jag tål inte konserveringsmedel så utbudet blir begränsat då. Jag använder gelone. Min optiker menar att det går bra att duscha/tvätta ansiktet med linser i och jag funderar på om det kan ha med det att göra. Även om jag varken trycker eller gnuggar på ögonen vare sig under dusch/tvätt eller under torkning så kanske det ändå spelar in.
Jag duschar och tvättar mig alltid med linser, inga problem
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Har använt linser i snart 15 år och det har hänt en gång. Vet inte om linser var skadad utan att jag såg det och att det var därför den sprack när jag gnuggade mig i ögat.
 
Igår hände det igen :( Ny lins som gick sönder i ögat. Beställde nya linser den 20 december med tanken att jag då har dem i tid innan nästa byte den 28/1 trots jul och nyår. Jag beställer alltså för tre månader i taget och pga att de specialtillverkas är leveranstiden 3 veckor i normalfallet. Den som gick sönder var den sista i förra leveransen. En månad av konstant migränhuvudvärk har jag alltså att "se fram" emot nu. Som om inte allt annat redan vore nog :( Om jag ändå visste vad felet är och kunde göra något åt det.
 
Igår hände det igen :( Ny lins som gick sönder i ögat. Beställde nya linser den 20 december med tanken att jag då har dem i tid innan nästa byte den 28/1 trots jul och nyår. Jag beställer alltså för tre månader i taget och pga att de specialtillverkas är leveranstiden 3 veckor i normalfallet. Den som gick sönder var den sista i förra leveransen. En månad av konstant migränhuvudvärk har jag alltså att "se fram" emot nu. Som om inte allt annat redan vore nog :( Om jag ändå visste vad felet är och kunde göra något åt det.
Reklamera! Och skriv att det hänt innan. De måste få veta att kvaliteten är kass och ge dig nya gratis.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Erfarenheter? Jag var in idag för en skada i ögat på tanten, ögonlyste iom skadan och då upptäcktes det att hon haft (har?) en cysta...
Svar
6
· Visningar
1 671
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 870
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 901
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 933
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Tvättstugedrama
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp