Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tål inte konserveringsmedel så utbudet blir begränsat då. Jag använder gelone. Min optiker menar att det går bra att duscha/tvätta ansiktet med linser i och jag funderar på om det kan ha med det att göra. Även om jag varken trycker eller gnuggar på ögonen vare sig under dusch/tvätt eller under torkning så kanske det ändå spelar in.Tänk på att linsvätskan spelar stor roll också!
Har haft månadslinser i snart 20år och ett par har fått små sprickor och bara en har delat sig i ögat..
Eftersom att jag är i stall/dammig miljö dagligen använder jag en linsvätska som är oljigare!![]()
Jag duschar och tvättar mig alltid med linser, inga problemJag tål inte konserveringsmedel så utbudet blir begränsat då. Jag använder gelone. Min optiker menar att det går bra att duscha/tvätta ansiktet med linser i och jag funderar på om det kan ha med det att göra. Även om jag varken trycker eller gnuggar på ögonen vare sig under dusch/tvätt eller under torkning så kanske det ändå spelar in.
Reklamera! Och skriv att det hänt innan. De måste få veta att kvaliteten är kass och ge dig nya gratis.Igår hände det igenNy lins som gick sönder i ögat. Beställde nya linser den 20 december med tanken att jag då har dem i tid innan nästa byte den 28/1 trots jul och nyår. Jag beställer alltså för tre månader i taget och pga att de specialtillverkas är leveranstiden 3 veckor i normalfallet. Den som gick sönder var den sista i förra leveransen. En månad av konstant migränhuvudvärk har jag alltså att "se fram" emot nu. Som om inte allt annat redan vore nog
Om jag ändå visste vad felet är och kunde göra något åt det.
Ja jag ska ringa dem och reklamera igen och hoppas att de kan snabba på leveransen. Det här är helt vidrigtReklamera! Och skriv att det hänt innan. De måste få veta att kvaliteten är kass och ge dig nya gratis.