tinafinis
Trådstartare
Långt...
Har just fått hem min ettåring.
Tänkte att det blir inga problem att hon får gå med min andra häst för hon är så underlägsen och aldrig elak mot någon.
Men ack. Han inte så långt ens. Hon gick till full atack mot staketet. Den lilla blev då så rädd och braka igenom så stolpar och allt knäcktes. Först verka min andra häst inte bry sig. Hon var mer orolig om var ponnyn var. (Alla tre var i varsin hage).
Tog sedan in dom i varsin box. Rosanna som den stora heter, gjorde anfall mot den ettåringens box hela tiden. Har aldrig sett henne på detta vis.
Vet inte om det slagit runt i huvudet på henne sedan hon kastade sitt föl (första föl).
Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra med ihopsläppningen.
Ettåringen är coollugn. Hon gick och ta direkt efter hon for igenom stängslet. Hon var lugn i boxen trots den andras utfall.
Nu inatt står dom jämte varann och visst verkar det redan lugnare.
Men när ska jag släppa ihop dom?
Rädd att Rosanna klämmer in henne i en hörna så hon brakar igenom igen.
Så imorgon så får alla gå i varsin hage. har tyävrr ingen jättehage förens i maj. Då hade det varit enklare att släppa ihop.
har ni några tips på hur göra?
Eller tror ni att de blir lugnt efter ett par dagar jämte varandra i boxen?
Kanske ska låta dom gå ensamma till helgen?
//// tina
Har just fått hem min ettåring.
Tänkte att det blir inga problem att hon får gå med min andra häst för hon är så underlägsen och aldrig elak mot någon.
Men ack. Han inte så långt ens. Hon gick till full atack mot staketet. Den lilla blev då så rädd och braka igenom så stolpar och allt knäcktes. Först verka min andra häst inte bry sig. Hon var mer orolig om var ponnyn var. (Alla tre var i varsin hage).
Tog sedan in dom i varsin box. Rosanna som den stora heter, gjorde anfall mot den ettåringens box hela tiden. Har aldrig sett henne på detta vis.
Vet inte om det slagit runt i huvudet på henne sedan hon kastade sitt föl (första föl).
Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra med ihopsläppningen.
Ettåringen är coollugn. Hon gick och ta direkt efter hon for igenom stängslet. Hon var lugn i boxen trots den andras utfall.
Nu inatt står dom jämte varann och visst verkar det redan lugnare.
Men när ska jag släppa ihop dom?
Rädd att Rosanna klämmer in henne i en hörna så hon brakar igenom igen.
Så imorgon så får alla gå i varsin hage. har tyävrr ingen jättehage förens i maj. Då hade det varit enklare att släppa ihop.
har ni några tips på hur göra?
Eller tror ni att de blir lugnt efter ett par dagar jämte varandra i boxen?
Kanske ska låta dom gå ensamma till helgen?
//// tina