J
j_m_b
Sv: Hur valde ni er blandras?
Här håller jag med dig fullständigt!Men du kan inte dömma alla blandras ägare för det.Jag har en omplasering själv,inte för att han är en sk"problem hund"utan för att förra ägaren började ett nytt jobb i en annan stad.Det var en reflektion över önskan att ha en billig hund. Kan det finnas ett sammanband. Min erfarenhet är att det även i högre grad (inte alltid) är blandraser som hamnar på hundstallen för omplacering, antingen av ägaren eller för att de rymt, dumpats eller blivit omhändertagna.
En viss felmarginal finns eftersom många seriösa kennlar tar tillbaka hunden för omplacering men då kan man undra varför blandrasuppfödare i mindre grad verkar göra det?
Jag tror att ett lågt pris eller gratis attraherar impulsköp och/eller köp av okunniga som inte är beredda på att lägga ner tid och jobb på sin hund. Många av dessa stora brukhundskorsningar (efter tvivelaktiga föräldrar) säljs som första hundar till barnfamiljer som vill ha en billig hund eller råkar falla för grannens söta valpar....
Tror ni inte på mina erfarenheter så har gabbi en bra tråd.
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=873057