prinsus_
Trådstartare
Jag är en nybörjaramatör och det finns ingen jag kan fråga eller jämföra med för jag är väl typ den enda med hemmabana Åby som har kallblod (har dessutom inte börjat åka in och träna där, det är ju inte ens öppet i sommar). Alla här nere har varmblod och vågar inte uttala sig. Jag körde iallafall in honom ett par månader innan tvåårsdagen och han är körd ca 70gånger. Hade vintervila ett par månader när jag födde barn. Han är uppvuxen i stor kuperad hage på lösdrift och har järnkondis.
Så här brukar en tuffare vecka se ut, jag har inget fast schema:
En tur i arbetstrav och lite skritt 1,1mil på grusväg med lite backar upp och ner
En tur på 6km tur och retur till en 800m bana där vi kör några varv åt båda hållen i högre tempo
Ett pass där jag klättrar honom upp och ner och runt träd för smidighet/lösgjordhet och muskeluppbyggnad. Ca 30min
En längre ridtur i skogen på ca 2h.
Efter varje körpass sitter jag upp barbacka och stretchar honom en liten stund i skritt.
Till hösten har jag tänkt börja åka in och köra snabbt på Åby.
Så här brukar en tuffare vecka se ut, jag har inget fast schema:
En tur i arbetstrav och lite skritt 1,1mil på grusväg med lite backar upp och ner
En tur på 6km tur och retur till en 800m bana där vi kör några varv åt båda hållen i högre tempo
Ett pass där jag klättrar honom upp och ner och runt träd för smidighet/lösgjordhet och muskeluppbyggnad. Ca 30min
En längre ridtur i skogen på ca 2h.
Efter varje körpass sitter jag upp barbacka och stretchar honom en liten stund i skritt.
Till hösten har jag tänkt börja åka in och köra snabbt på Åby.