Hur tränar man tölt, muskler och kondition på bästa sätt?

Z

Zannaah

Jag undra om ni har några råd om hur man kan träna upp dels tölten och musklerna bäst, men även konditionen på en häst (islandshäst då i detta fallet).
Finns det något man kan ge hästen som ger stjus på vägen? Då snackar jag inte om droger och överdrivna konserveringsmedel, utan något naturligt? Ge gärna dina råd, som både jag och andra kan har nytta av :)!

Sv: Hur tränar man tölt, muskler och kondition på bästa sätt?

Hör du till vår underbara islandsvärld så är du välkommen till vår islandshästdel av forumet som du hittar under 'tävlingsgrenar'.
:idea:

Du är välkommen dit,
där diskuterar vi islänningars egna gångarter och allt annat runt i kring dem :)

Svar på dina frågor om muskler och kondition hittar du här på ridning (även på dressyr och grundutbildning).

Använd gärna sökfunktionen så hittat du trådar där folk ställt samma frågor och fått bra svar :idea:

Lycka till, och tänk på att varierande träning och tips från böcker, nätet (buke tillexempel), filmer, tidningar och så vidare antagligen är en bra hjälp att träna fram det bästa i din häst.

Tack för tipset, men vad kan jag söka på för att hitta forumet :)? Fanns ganska många att välja mellan (a)!

På vänstersidan finns olika forum man kan välja att klicka in på.
Det finns bland annat; Hästmänniska, Ridning, Gnägg och Tävlingsgrenar

Du hittar tävlingsgrenar precis under avel och ovanför gnägg.
Klicka på Tävlingsgrenar så kommer du in på en sida där det finns lite olika grenar att välja på, bla. Dressyr, Hoppning, Distans och Trav. Där hittar du även Islandshästar, Klicka på Islandshästar, så kommer du in i Islandsforumet.

Lycka till!:laugh:

Om du vill söka på något, till exempel "träna kondition" eller "träna tölt". Så går du först in i ett forum där du tror att du kan hitta liknande trådar. Till exempel muskler och kondition ¨på ridning och tölt på islandshäst.
När du klickat in i ett forum finns det en knapp uppe till höger i spalten där alla trådar står. Där kan du klicka på sök i det här forumet och skriva in vad du vill söka efter. Då kommer det upp olika trådar som innehåller det du söker. Du kan behöva leta ett tag innan du hittar vad du letar efter.

Senast ändrad:

Jo, jag vet hur man hitta som olika kategorierna, ville däremot veta vad deras tråd där som diskuterade lite mer detaljerat om islandshästen :)!

Okej, men det är inte EN tråd, det är ett helt FORUM med MASSA trådar.
Men det verkar som om du har hittat den iaf. Ha det så kul.
(Tyvärr måste jag säga att jag inte tycker att det händer så där jättemycket på islandsforumet, det går lite långsamt, men behöver man hjälp med nåt så är det fantastiskt):D

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 744
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 854
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 220
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 600
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025