Hur tränar jag hans svaga sida?

A

Arabian

Hejsan alla där ute!:rofl:

det är så att min häst har en svagare sida som gör att han faller ut i dressyren lite. det är hans högra sida som spökar lite, vilket gör att han inte alltid kan gå rakt på spåret och inte riktigt perfekt alla gånger på volterna. vi jobbar på det här, men har ni några bra tips på övningar som kan stärka upp hans sida? eller är det bara att fortsätta jobba med dressyren och se om det blir bättre?

//Jessie
 
Sv: Hur tränar jag hans svaga sida?

Det är bara att gnata på, svaga sidor tycker jag stärks bäst i skogen, naturligtvis om du ser till att jobba igenom sidan även där. Du har så mycket gratis framåtbjudning när du rider i naturen.
 
Sv: Hur tränar jag hans svaga sida?

Mitt tips är att rida mycket öppna och sluta. Träna båda sidor lika mycket och rid lika mycket i båda varven även om hästen har en "svagare" sida.
 
Sv: Hur tränar jag hans svaga sida?

Mitt tips är att rida mycket öppna och sluta. Träna båda sidor lika mycket och rid lika mycket i båda varven även om hästen har en "svagare" sida.

Håller med... lika mycket träning av båda sidor. Träna gärna skolorna nät du rider ut.
 

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 692
Senast: Askur2017
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 274
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 829
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp