Vi träffades på tinder.
Mannen var 130 mil hemifrån på jobb i min hemstad. Jag undrade vad han sökte på tinder så långt hemifrån när han dessutom skulle åka hem tre dagar senare. Förströelse var svaret och jag sa att om vin och sex räknades till den kategorin kunde han väl komma över vid 19-tiden..
Efter att ha skjutit på tiden den där tisdagkvällen flera gånger så var klockan 22, han hade valsat runt i fel trappuppgång och trodde jag blåst honom och snart skulle han bli rånad av tio stora snubbar så lyckades han hitta min dörr. När jag öppnade stod han där i kostym och slips, jag undrade lite vad det var för bibelförsäljare jag egentligen bjudit hem..
Det blev inget sex, varken den tisdagkvällen, eller onsdagen, torsdagen, fredagen eller på helgen när han bokat om sin hemresa.
Istället spenderade vi tiden med att hångla och prata.
Han fortsatte frekvent att hälsa på nästan varannan helg och samlade bra med bonuspoäng på flyget mellan Malmö-Umeå.
Vi höll det ganska casual och pratade aldrig känslor, jag tänkte avsluta efter sommaren, pendlandet sög musten ur mig.
När jag råkade få nys om att han dejtat andra samtidigt så blev jag vansinnigt ledsen och insåg att jag faktiskt ville vara med honom på riktigt.
Det föranledde vårt första riktigt djupa samtal, och sen gick det av bara farten.
11 månader efter vi först träffats flyttade han ner till mig, ett halvår efter det gifte vi oss och hann köpa hus två dagar innan bröllopet.
På söndag firar vi ettårig bröllopsdag!
Han får mig att bli en bättre version av mig själv