Det är inte ovanligt att när orken och tålamodet är slut så är det slut, PANG, bara sådär.
Jag bröt kontakten med en familjemedlem för någon månad sedan, och det du skriver påminner väldigt mycket om hen. Vår relation fungerade så länge jag orkade anpassa mig och hade tålamod att ha överseende med personen. Jag pratade med henom om situationen, men fick inget som helst gensvar. När min ork till sist tog slut så sa jag bara "Nu räcker det" och så gick jag. För hen var det definitivt en överraskning, men det berodde ju på att hen inte lyssnat när jag försökt prata och framförallt inte varit emottaglig för min upplevelse och mina känslor.
I det läget vi är nu så är hen väldigt besviken och sårad över att jag bara gick och övergav hen. Hen kan inte se att hen har gjort något större fel, och absolut inget som förtjänar att bestraffas med att bryta kontakten (Känns det igen?). Hen är inte öppen för att förändra sig själv eller sin egen situation, och då finns det inget jag kan göra. Den dagen hen är redo för förändring så finns jag där så fort hen sträcker ut en hand och ber om hjälp. Kan det vara så för din familj?