Hur tänker folk?

Mirre

Trådstartare
Såg en skrämmande grej när jag åkte hem från stallet idag.
Var en tjej (unge) som var ute och gick med en hund.
Helt lös, bara det att hunden gick 2-3 meter bakom henne och hade noll koll på sin ägare. Kollade bara på bilarna och såg ut som den tänkte rusa ut i vägen när som helst.
Äg stod bara och glodde på den typ utan att göra något.:confused: :crazy:

Var ju mörkt ute också, iof mitt i samhället så var ju gatlysen men ändå! Helt livsfarligt ju!
Visst kan man ha hunden lös MEN då ska man ha stenkoll på den och kunna ta ansvar för om något händer.
Är mycket hundar här också.

Hur kan föräldrarna släppa ut barn själva med stora starka hundar?
Speciellt när barnen har noll koll:crazy:

såg en liknande grej i stan förut, en kille gick över vägen med en lös hund. Noll koll på hunden som gick flera meter bakom. Hunden hamnade mitt emellan bilarna och kom ingenstans. Ägaren bara gick
Kan folk lära sig att svara på mailen säger:
Var rena turen att den inte blev påkörd.
Hunden lyckades till slut smita emellan två bilar.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur tänker folk?

Ja, det finns onekligen folk till allt... :angel: men när det går ut över djur, då går det för långt. Hur kan föräldrarna släppa iväg ungen med en stor, lös hund? Vad cirkulerar i husses huvud när han skiter i om hunden är med honom eller inte?

Tvi fan för sånt. :mad:
 
Sv: Hur tänker folk?

Hur kan föräldrarna släppa ut barn själva med stora starka hundar?
Speciellt när barnen har noll koll:crazy:

Har tänkt den tanken många gånger :crazy:
I somras när jag jobbade så kom det nästan
dagligen förbi en tjej i kanske 9-10 års åldern
som åkte rollerblades efter en STOR blandras
(schäferliknande), kopplet satt fast i ett bälte
runt midjan... :crazy: :eek:
 
Sv: Hur tänker folk?

Tja...jag reagerar också då småungar är ute med jättehundar. MEN då jag var liten hade vi stora hundar i familjen och nog gick jag själv med dem på promenad. Ålte även iväg på träningar med hundarna.
För mig funkade det hur bra som helst eftersom vi hade lydnad på dem.
 

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 916
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 529
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 174
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp