Hur svårt ska de vara att hitta en häst tjej ?

Fast om målen har andra dimensioner (andra intresseområden) så behöver det ju inte bli konflikt även om man skulle tycka helt olika och vara fruktansvärt egoistisk och trångsynt?

Alltså, alla knepiga typer jag träffat på i kollektivstall, har inte varit kvinnor. Så den slutsatsen har jag absolut inte dragit. Säkert är jag också knepig som satan eftersom jag har en annorlunda syn på hästhållning än många som benyttjar kollektivstall, dock försöker jag vare sig påstå att jag har en sanning eller att mitt sätt skulle vara rätt för någon annan.
Det är ju det jag menar att det nog är mer typen av personer i kollektivstallen än att det är hästintresserade som är problemet. Det finns ju även väldigt många dåliga stall som inte är kollektiva. ;)

Sen behöver man ju ändå inte ses varenda sekund bara för att man har hästintresse gemensamt. Man kanske är intresserad av olika grenar. Man kanske har två olika hästar och tränar/ tävlar ibland ihop och ibland separat.
Har man häst gemensamt kanske man inte ens är i stallet jämt samtidigt.

Sen kan ju vissa saker vara sånt man måste komma överens om. Tex vart hästen ska bo/ utevistelse etc. Men då får man väl resonera om det. För mig är det inte konstigare än att man kompromissar om man är sambo. Vill man inte kompromissa är man inte sambo helt enkelt.

Fast om målen har andra dimensioner (andra intresseområden) så behöver det ju inte bli konflikt även om man skulle tycka helt olika och vara fruktansvärt egoistisk och trångsynt?

Alltså, alla knepiga typer jag träffat på i kollektivstall, har inte varit kvinnor. Så den slutsatsen har jag absolut inte dragit. Säkert är jag också knepig som satan eftersom jag har en annorlunda syn på hästhållning än många som benyttjar kollektivstall, dock försöker jag vare sig påstå att jag har en sanning eller att mitt sätt skulle vara rätt för någon annan.
Jag tänker att om man ska stå i kollektivstall så bör man vara smidig och villig att kompromissa. Kanske borde vissa inse att de inte passar i den formen?
Samma som när jag delade lägenhet med vänner eller bo i studentkorridor. Man behöver vara lite smidig och kompromissvillig då.
Ska allt vara på mitt sätt ska jag ha eget stall/ egen gård

Bevare mig för att ha en partner med samma stora intresse som jag!

Nä, då har jag hellre någon som gillar mina hästar (och mina råttor, och mitt musikintresse) men har ett eget intresse. Som jag kan tänka mig att vara intresserad av.

Eller så fortsätter jag som nöjd singel.

Om jag någon gång ska ha en hästtjej igen, ska hon vara mellan 140 och 160 cm, gärna rödhårig med "gyllen" man och svans. Står gärna kollektivstall då jag gärna tar de sena fodringarna och insläppen och bryr mig inte ett dugg om vad andra menar om mitt sett att sköta min häst på så länge hon mår bra.

Grejen är att om man jobbar heltid och sen är med partner i stall så tror jag ändå inte att man ses så mkt att jag skulle störa mig.
När man är i stallet så pysslar man med sitt eller rider. Man behöver ju inte stå på varandra varenda sekund. Han behöver ju inte vara en toffel som inte klarar sig själv. Jag tänker att jag därför ändå får utrymme för mitt trots att jag har behov av egentid och att få vara självständig.

Nä, då har jag hellre någon som gillar mina hästar (och mina råttor, och mitt musikintresse) men har ett eget intresse. Som jag kan tänka mig att vara intresserad av.

För min del går det bra med samma stora häst intresse, så länge partnern inte lägger sig i mitt sätt att sköta min(a) häst(ar) om vi har olika inriktning på hästhållandet. Om inriktningen däremot är den samma välkomnas diskusjoner för att nå vidare inom grenen dock utan att blanda in den dagliga skötseln som ju alltid kommer att variera mellan olika individer i fråga om morgon/kvällsrutiner mm.

Om jag någon gång ska ha en hästtjej igen, ska hon vara mellan 140 och 160 cm, gärna rödhårig med "gyllen" man och svans. Står gärna kollektivstall då jag gärna tar de sena fodringarna och insläppen och bryr mig inte ett dugg om vad andra menar om mitt sett att sköta min häst på så länge hon mår bra.
Nä du vill ju bara ha en häst med vingar som kan flyga :cautious:

Samma här. Mitt intresse är mitt och det är nog en egentid jag vill ha. Skulle jag träffa någon som redan hade ett aktivt hästliv är det väl en sak men jag letar inte och jag vill inte ha någon som ska "hänga med till stallet" bara för att vi ska umgås. :crazy:

För mig är det som för flera andra - jag måste leva med någon som har ett eget liv med egna intressen för att det ska funka.
Sen måste man ju respektera varandras intressen och även supporta vid behov tycker jag, det är ju en del av att dela varandras liv.

Samma här. Mitt intresse är mitt och det är nog en egentid jag vill ha. Skulle jag träffa någon som redan hade ett aktivt hästliv är det väl en sak men jag letar inte och jag vill inte ha någon som ska "hänga med till stallet" bara för att vi ska umgås. :crazy:

För mig är det som för flera andra - jag måste leva med någon som har ett eget liv med egna intressen för att det ska funka.
Sen måste man ju respektera varandras intressen och även supporta vid behov tycker jag, det är ju en del av att dela varandras liv.

Men en hästkille har ju ett eget liv och ett eget stort intresse som tar en massa tid och massor med pengar! :idea:

Bara för att man delar ett intresse innebär det inte att man måste spendera all tid tillsammans eller ha exakt samma ståndpunkt. Om man nu inte delar häst, då blir det kanske lättare så. Tvärt om kan det ju istället vara skönt att den andra parten sköter mockning och annan markservice när man tar sin häst och åker iväg på träning, att man enkelt kan ta en frikväll i veckan från stallet med egen tid för annat då partnern täcker upp stallskötseln och så vidare.

Jag tror inte att jag har några stora problem med att jag måste blanda mig saker som andra gör med sina hästar. Jag har sällan tid att hänga i hasorna på någon annan. Jag tror inte heller att jag är unik på de punkterna. Att förutsätta att en partner med samma intresse skulle innebära total symbios i stallet, matchande tävlingsdressar och hästdiskussioner 7/24 låter därför konstigt. :cautious:

För mig är kompromisser ngt naturligt när man umgås med människor. Gillar man inte kompromisser måste ju det mesta umgänget bli jobbigt? Oavsett vad man umgås kring?

Senast ändrad:
Men en hästkille har ju ett eget liv och ett eget stort intresse som tar en massa tid och massor med pengar! :idea:

Bara för att man delar ett intresse innebär det inte att man måste spendera all tid tillsammans eller ha exakt samma ståndpunkt. Om man nu inte delar häst, då blir det kanske lättare så. Tvärt om kan det ju istället vara skönt att den andra parten sköter mockning och annan markservice när man tar sin häst och åker iväg på träning, att man enkelt kan ta en frikväll i veckan från stallet med egen tid för annat då partnern täcker upp stallskötseln och så vidare.

Jag tror inte att jag har några stora problem med att jag måste blanda mig saker som andra gör med sina hästar. Jag har sällan tid att hänga i hasorna på någon annan. Jag tror inte heller att jag är unik på de punkterna. Att förutsätta att en partner med samma intresse skulle innebära total symbios i stallet, matchande tävlingsdressar och hästdiskussioner 7/24 låter därför konstigt. :cautious:
Precis. Man behöver ju inte vara en svans på någon. Är man däremot självständig och ingen toffel skulle det funka för mig.

Fast om du läser vad jag skrev så har jag inga problem med någon som redan har ett hästintresse men jag letar inte aktivt efter någon som har.
Jag skulle däremot ha jättesvårt med någon som bara hänger på för att få umgås med mig.

Ta inte detta på fel sätt- men är kollektivstall rätt ställe för dig om du är knepig och har en annorlunda syn på hästhållning?
Det måste ju bli jobbigt för dig själv?
Sen är det inte okej att prata bakom ryggen etc.
Men jag tror att man inte bara kan se att man har otur etc. Utan man måste vara realist och se vad kollektivstall handlar om. Och de som upplever att de inte har problem kanske inte har tur utan är lite smidigare och har lättare att anpassa sig,

Ta inte detta på fel sätt- men är kollektivstall rätt ställe för dig om du är knepig och har en annorlunda syn på hästhållning?
Det måste ju bli jobbigt för dig själv?
Sen är det inte okej att prata bakom ryggen etc.
Men jag tror att man inte bara kan se att man har otur etc. Utan man måste vara realist och se vad kollektivstall handlar om. Och de som upplever att de inte har problem kanske inte har tur utan är lite smidigare och har lättare att anpassa sig,

Jag har egen gård nu. Men jag upplevde inte det som ett personligt stort problem, mest en chock över hur vuxna kan bete sig.

Jag har absolut inget problem med att acceptera att andra gör annorlunda med sina hästar, eller att man måste kompromissa för att få det att funka.

Det är mest att jag tyckte att miljön var så dysfunktionell.

Hästar, ridning, träning och tävling är mitt största intresse i livet, och jag kräver inte av en eventuell partner att han ska vara hästintresserad själv, men han måste ha förståelse för att det är mitt intresse, och att jag faktiskt inte vill ändra på det. Just därför skadar det ju inte om han själv har ett tidskrävande intresse av något slag han kan syssla med under tiden.

Däremot vill jag i framtiden kunna bo så att jag kan ha mina hästar hemma (kollektivstall funkar absolut inte för mig, och jag saknar verkligen att ha hästarna precis utanför dörren även om jag trivs bra i mitt nuvarande stall), så jag skulle ha svårt att leva tillsammans med någon som helst vill bo i lägenhet eller i ett villaområde. Hur vi än gör skulle någon bli missnöjd. Likadant skulle jag ha svårt att leva tillsammans med någon som inte vill ha/inte tycker om/inte tål pälsdjur, inte så mycket för hästen egentligen (den bor ju faktiskt inte inne!), utan mer för att jag utöver häst gärna har hund och katt.

Nu har jag bara läst överskriften men min häst-tjej dumpades här, högdräktig och folkilsken :eek: men det blev så bra så och inte ett blåmärke nånsin trots att hon tog över helt. Dom kan komma på dom mest underliga vägar och innan man vet ordet av så har man en som flyttat in. :love:

Nu har jag bara läst överskriften men min häst-tjej dumpades här, högdräktig och folkilsken :eek: men det blev så bra så och inte ett blåmärke nånsin trots att hon tog över helt. Dom kan komma på dom mest underliga vägar och innan man vet ordet av så har man en som flyttat in. :love:
Eh va?:confused:
Du träffade någon på Buke?
Som tog över helt och flyttade in?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 669
Senast: lilsan
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 964
Senast: Kajsalisa
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 907

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka