Hur stort bor ni?

Sv: Hur stort bor ni?

115 kvadrat har vi. Där bor: 1 rottweiler, 2 huskatter och 2 salamandrar i ett akvarium. Vi har rätt gott om utrymme, ett av rummen har vi inte riktigt hittat nåt användningsområde för än :angel:

Det är jag, en pinscher och en kanin som samsas på 43 kvadrat. Sen har jag 45 kvadratmeters trädgård också där både hund och kanin skuttar runt allt som oftast. :D

294 kvm bor vi på, hunden har tillgång till 147 av dem. Vi är 2 vuxna, ett litet barn, och en halvvuxen son på de här metrarna. Och så hunden då, en rottweiler/dobbermanhane på nästan 50 kg.

Ingen aning egentligen, men (inte jättestor) villa med två våningar, 100 kvadrat kanske? Där samsas jag och pojkvännen med våran labbe och kattskrället :D.

Oj, jag som trodde att vi hade litet. :D

Vi har 42kvm boyta som vi delar med 1 BC-korsning (ganska stor) och 5 katter. :angel: Eget hus (stuga) i skogen med ca 1500kvm tomt.

Vi bor i ett litet område med hus/stugor men i skogen, med endast grusvägar, medelstora tomter, mycket allmän skog i området och runtikring är det bara skogar och ängar/åkrar. Våran hund är dessutom känd bland grannarna så han tar promenader runt i området ibland på egen hand. Katterna kommer och går också som de vill så det finns ju utrymme att röra sig på. Så alla djur kan välja att gå ut och röra sig om de vill. Men de föredrar ofta att ligga i "grytet" och mysa tillsammans, helst alla samtidigt i sängen. :D Så det är ingen som klagar hemma hos oss. :D

Villa på ca 125 kvadrat... + källare på ca 60. Jag, sambon och en dvärschnauzer. Det finns plats för många fler... och en till blir det iaf. Om ett år kanske. Måste ju få styr på Wilton först!

Bor två "vuxna" (jag å sambon är bara 19 resp 22) och en rottweiler på snart 5 mån, i en 1:a på 43 kvadrat.
Snart blir det 2 vuxna, jag och 1 barn + vovven i ett hus på 100 kvadrat (flyttar hem).
Varannan vecka blir det 2 vuxna, jag, sambon/pojkvännen och 3 barn + 3 vovvar (alla rottisar) i ett hus på 250 kvadrat, samt en tomt på 2000 kvadrat med skog. :)

Nu bor jag i hus på 159m2 med stor inhägnad trädgård. Har två hundar en grandis och en rottis. Bodde tidigare i lägenhet på 83m2 och det var ingen större skillnad förutom att det är lättare nu när man kan slänga ut jyckarna genom dörren. Mina vovvar ligger mest på sina platser och sover när de är inne.

Jag har lyx. Sambon och jag samt två rottisar och en katt bor på 7 rok. ca:150kvm på landet :)

Bodde tidiager i en tvåa i stan...alldeles för litet.

Bor i en lgh på 100kvadrat med min whippet ås man kan säga att vi har det ganska så rymligt;)

Liknande trådar

Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
381
Senast: chimichanga
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 817
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 172
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka