Hur stort bör en hund bo?

Madde_padde

Trådstartare
Ja som de låter hur stor lägenhet tycker ni behövs för att skaffa hund?!

Hade en diskussion med en kompis i helgen och insåg att vi såg helt olika på dettta, så va tycker ni?!

Sv: Hur stort bör en hund bo?

Eftersom man inte aktiverar hunden inomhus i någon större utsträckning, så spelar ju inte boytan någon större roll enligt mig.

Med detta sagt, så tycker jag ändå att det ska finnas utrymme, så att hunden kan få en egen lugn vrå att ha som sin egen.

Min rottis bor numera på 25kvm och trivs bra. Det är ingen större skillnad på honom varesig han bor på 25kvm eller 130kvm, i lägenhet eller hus mitt i skogen.

Lite så är de för mig har fått lite påhopp om min hund vi bor på 33kvadrat! bodde på landet förut men nu är han med när jag pluggar. Han är av rottisstorlek. Men som när jag är hemma hos mor så så fort ja tar på mig jackan eller ås springerh an till bilen och sätter sig så ja inte ska glömma kvar honom.... så känns som att han trivs.....

Tycker att boytan inte spelar någon större roll. Man tränar inte hunden inomhus ändå. Men tycker som övriga, hunden ska ju få plats så pass att den inte är i vägen där man går och att den kan ha ett eget hörn att koppla av i. Ex. en grandis i en liten etta med asmycket prylar i är kanske inte det bästa.

Tycker att så länge hunden kan få ha ett hörn för sig själv så spelar storleken ingen roll, man får ju motionera den utomhus :)

Tycker snarare det är tragiskt med dom som anser sig själva "bo på landet" och därmed bara släpper ut hunden så den får rasta sig själv.

håller med föregående inlägg. aktivering sker utomhus coh så länge det finns rum att gå undan för hunden så spelar det inte så stor roll hur stort man bor.

min förra lght var på 31 kvadrat. där bodde jag med 3 hundar under en kort period. inte optimalt, men det är relativt små hundar så det funkade.