Hur stora är Torsions TN Equalizerpaddar?

Sv: Hur stora är Torsions TN Equalizerpaddar?

Det ska följa det jag mätte ovan, fickan är precis så stor o ca 2 cm bred så TN kommer in o sitter på plats däri. Lite formsydd alltså.

Balderum skrev:
Det ska följa det jag mätte ovan, fickan är precis så stor o ca 2 cm bred så TN kommer in o sitter på plats däri. Lite formsydd alltså.

Jag menade såklart hur stor själva padden är :o Alltså, inkl den del som det inte ligger ilägg i?

Sen undrar jag hur du mätt längst ner, det som är 52 cm?

Jag försöker mäta på min padd här men endera är de HELT olika formade eller så mäter jag knäppt?

Längst upp 58 cm kan jag skriva under på. Men måttet mitt på längsmed är ju typ 65 cm på min, den är ju 'framskuren' sas, samtidigt som den är 'inåtrundad' i bakkant? Hmm, kanske ska ta ett kort på den?

:smirk: ibland är det svårt hänga med hur andra menar. OK!! Ska mäta hela då!

Längst ner, 52 cm är då fickan som padden ligger i, där mätte jag alltså från kant till kant 52 cm.

Jag tar ut den o fotar den, jag med! Det är nog bäst.

Balderum skrev:
Nu fotade jag, här ser du hur inläggen ser ut, de ligger här ovanpå fickan:

http://img.photobucket.com/albums/v690/lenohr/LenasAlbum2/DSCF0249.jpg

O så här ser TN ut med inläggen i fickan:

http://img.photobucket.com/albums/v690/lenohr/LenasAlbum2/TNEqualiser0247.jpg

Hm, det satte sej en fluga på inläggen. De är ganska tunna, 1 cm ung.

Hoppas det klarnat?? O jag förstått dej rätt?

Japps, det har klarnat. Fast EN fråga till om du orkar - på inläggen ska det finns ett nummer, nu vet jag inte om det 'undre' stora är ett och 'ryggradsupphöjningen är ett annat eller om det är klistrat på?

Men jag förstår varför måtten blir olika! Mitt är likadant som ditt i bakkant (fast jag har inte extraförhöjningen över ryggraden, tyvärr) MEN det är betydligt mer framskuret i framkant. Från högsta punkten (mitt över manken) längst fram och neråt är mitt INTE lodrätt, utan det är 'längre' i nederkant. Därför måtten inte stämmer.

Fast det svarar ju på frågan - mina inlägg går inte i TN överdraget om jag inte klipper i inläggen. IOfs tycker jag de är FÖR framskurna, men att 'testa' köpa helt ny padd som är rakare - och den blir FÖR rak vetesjutton om jag vill/har råd med? ;)

Jag tycker inläggen o padden är för stora, men då har jag ju islandshästar med väldigt kort rygg. Väntar ju på mindre inlägg o då borde jag väl få mindre padd som passar bättre, frågade dem inte....Får göra när de väl hör av sej. Är inte särksilt bra på att sy, iaf snyggt blir det inte. Någon sa att men väl kan du klippa av dem o sy in, men jag vågar inte. Om formen är det som håller ihop dem så kan man kanse klippa bort formen - idiotiskt tänkt :p troligen.

De sitter ihop, de här inläggen. Nummer? Ska gå o titta igen :smirk:

Nej, inget nummer.

Jag skulle nog våga klippa bort om de skjuter fram, om det nu passar sadeln då. Är dina inlägg hårdare än mina så kanske de trycker? MIna är ju väldigt mjuka, även om jag tycker de går emot bak mot länden är de så mjuka o hästen har inte sagt något vilket han annars gör.

Balderum skrev:
Nej, inget nummer.

Jag skulle nog våga klippa bort om de skjuter fram, om det nu passar sadeln då. Är dina inlägg hårdare än mina så kanske de trycker? MIna är ju väldigt mjuka, även om jag tycker de går emot bak mot länden är de så mjuka o hästen har inte sagt något vilket han annars gör.

Okej, det SKA stå nummer på dem..

Mina är ju också mjuka så säkert ingen fara klippa i, jag drar mig lite för det bara. Dyrt elände ju ;)

Jag kikade o kikade, men inget alls. Märkligt om det SKA finnas?

Nå. Berätta hur du gör så vet vi hur det hela slutade ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 131
Senast: Hedinn
·
Hästvård Jag har den senaste tiden sett en hel del studier som försöker ta reda på om hur mycket av sin egen vikt hästen kan bära. Man verkar... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 271
Senast: VegaL
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av... 11 12 13
Svar
249
· Visningar
31 000
Senast: Åsa A
·
Utrustning Ja, var i hela fridens namn kan man hitta detta? Jag har fått ett erbjudande om att pyssla om och motionera en falabella på fritiden...
Svar
1
· Visningar
876
Senast: Arwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka