Hur stora är era Quite Easy avkommor?

O

Opi

Funderar på att köpa en unghäst efter quite Easy men jag är lite orolig att det blir en för liten häst. Mamman är en liten 165. Quite Easy är ju inte mer än 163. Hur stora har era blivit eller hur stora tror ni de blir och vilken mkh har mamman haft?

Min är 166-167 som 5-åring och växer faktiskt fortfarande om än inte så mycket (var 165 vid kvalitets i september).
Mamman var knappt 160 men lämnade dock större än hon var själv (e. Parant - Indus - Chagall).

Har ett sto född -02 e. Q E ue. Raimondo. Mamman var 1,68 och avkomman är nu 1,61. Har en annan avkomma u. samma mamma (7 år) som är 1,73 (e.Lasandos) och hon var 1,62 i samma ålder. Alla avkommor till denna mamma har vuxit sent. Jag gissar att min blir som sin mor ungefär.

Finns det något rykte om Quite Easy, att han ger små avkommor. Är det något du hört?

har två, en 4-åring ca 163 (växer fortfarande) och en treåring ca 166 (växer också), tredje helsyskonet föddes i förrgår och var närmare 1.10 vid födseln, då kommer dessa från ett sto vars far brukar lämna "undermedelhöjdavkommor"

Vilken mkh har mamman haft då? Min kompis betäckte sitt 166 sto med Electro och fich en häst som stannade på 157, trist! Men det är väl bara otur kanske.

Två stora hästar garanterar ju inte en stor avkomma, liksom att två brunögda föräldrar inte garanterar ett brunögt barn.

Mamman är ca 164, och det är klart över de mått som hennes pappa brukar ge.

Man kan inte bara gå på hur höga föräldrarna är, en bekant hade att sto på ca 167-169, betäckte med Cortez och den blev 147, avkomman med samma sto efter en annan stor hingst blev 152.

Nops, det rör sig för mycket i den damens huvud, risken för att hon glömmer av hur man galoppera när hon kommer till ett nytt ställe och tror hon ska kvala till elitloppet istället är stor, och hur kul aär det att kanske fått toppbetyg på resten (vilket jag tror det skulle funnits chans till) och 0 på galoppen för hon inte "hinner" visa den gångarten. :crazy: :angel:

Hon får vänta till kvalitets nästa år, ev visar jag henne på någon sommarpremiering i sommar, då är det ju för hand och hon slipper galoppera.. ;)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
818
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 687
Senast: Anonymisten
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 577
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar