Hur stora är 04-orna?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hopp_o_galopp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 147
  • Visningar Visningar 11 859
H

hopp_o_galopp

Hittade nyss en tråd där de diskuteras storlek på deras -05:or! Så jag tänkte starta en för tvååringarna. Har förvisso ingen egen :angel: , men syrran har ju en som fyllde två idag 23 mars och tänkte då börja med att berätta att hon är 164 cm nu.

Cap Roszania (Sv. Halvblod)
född 23 mars 2004
e. Rotspon (Hannoveranare)
u. Cap Szantina (Brandenburger)
DSC04381.jpg

Sv: Hur stora är 04-orna?

Oj, vilka bjessar!!
Min 04 och hans kompis är ca 156cm. Jag trodde att han skulle bli ca 165 men det kanske han inte blir. Vad är det för dunder foder ni ger??:banana:

Jag har två stycken 2-års valackar.
Dom var i januari 165cm resp. 160 cm höga.
De har vuxit sen dess.

Min 04:a är 146-147 o ca 151 bak. Korsning Hbl/NF. Mamman är 157 o pappan 140 så jag har ingen aning om hur stor han blir, hoppas dock på 155 +

kullerbytta skrev:
Svart sto född 040504. e.Warsteiner-Indus-Urbino ca 170 cm.
loppfeb1.jpg

Åh hjälp, vad stor!!! Undrar om den växer mkt till? :eek:
Jättefin häst var det iaf!!! :love:

Måste ju bara tillägga att det naturligtvis inte ska vara en :o i mitt första inlägg... Det blev så när jag skulle skriva -05 : or :p

Min 04a är 160 i fram och några cm till i bak. Enligt uppfödaren kommer hon att bli över 170.Fast blir hon inte det så blir jag bara glad... Hon är e Riccione - Testarossa.

Mitt halvblod är nu ca 155 cm i manken och nån cm till bak!
Oj vad han kändes liten nu.... :confused:

MIn -04 är 161 cm och jämnt vuxen hela tiden.

Svårt att veta om hon växer så mycket mer. Men om hon gör det så blir hon "jättestor" för hon är ju redan stor nu.
Mest ben dock och det kan man inte beskylla hennes mor för att ha. Hon är mätt till 159 på premiering (på spånunderlag), jag har mätt henne till allt mellan 154 och 157.
Det blir en pampig häst, svart stor och mycket gång, men kanske för stor för mig tyvärr.

Min Ella är bara 153 cm. Hon är född den 6/6-04. Första fölet efter mamma Zizi. Pappan är Qalle.
Första fölet brukar väl bli lite mindre?

Jag måste bara få fråga varför ni täcker två-åringar. Jag klipper och täcker själv dom hästar som arbetar, så jag har absolut inget emot täcken. Men tycker att så länge dom inte arbetas finns det ingen anledningen att stänga in dom i täcken så att dom inte kan röra sig obehindrat.

Har ett sto född 040616. Efter Mackay- Pivonne. Hon är ca 160 hög nu. Tror hon ska bli runt 165 så d ska bli roligt att se sen.Jag har även haft täcke på henne sen i höstas. Dels sätter de inte lika mkt päls (som inte e så kul o få av sen):confused: O dels så blir de inte nerkylda av att vara ute i regn, snö o blåst. Är endast ett regntäcke. Hur lägger man in bilder här förresten??

Senast ändrad av en moderator:

Min hade täcke en kall och väldigt blåsig period då hon inte riktigt hann med att ätatillräckligt med hösilage för att hålla hullet.
Jag fick börja med lucernhack för hon föll ur. (Hösilaget var analyserat/hukar mig)
Annars har hon aldrig täcke, mina hästar har ett vindskydd de kan gå in i.

Har en 2 åring e: Qalle - Pik Trumpf. Är strax över 160 cm, högre i bak. Bör bli mellan 165 och 170 cm.

pemi

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka