Hur stora är 04-orna?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hopp_o_galopp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 147
  • Visningar Visningar 11 859
Sv: Hur stora är 04-orna?

Mitt sto är tydligen minst som halvblod...;) Hon är Don Primero - Bold Grande (Bolero - Grande) - Gaspari. Hon är nästan 150 fram och 152 bak. Född 26:e maj, men det var lite tidigt - hon var planerad till 6:e juni om jag minns rätt. Liten mamma (157) och med vilje tog jag en hingst som inte ger så stort för jag vill ha en dressyrhäst på max 160 till mig själv. På lite olika sätt har jag kommit fram till att hon nog landar runt 160. Kommer från en stam som växer långsamt (har sett ca. tio syskon till mamman) men hon har vuxit jämnt hela tiden och har fått korrekt uträknad foderstat sedan hon avvandes.
Bild från januari:
bionda_liten.jpg

(Hej förresten Kullerbytta. Hon är fin!)

Senast ändrad av en moderator:

Min connemaravalack f. 04 är nu 143 cm. Maxad D hoppas jag förstås på:angel: Fler ponnyer? ..gärna sånna som ni förväntar/hoppas bli maxade D-ponnyer!

Min är född 040301

TIFFANY.jpg

Den som jag frågade på en tråd om hon var pygme´

Hon är nu 1.60

Kullerbyta; Min warsteinerhäst var också 1.70 som 2 åring.

Om min blir för liten och din för stor kan vi ju byta :D

Mitt 2-årssto O´Keeffe van S e. New Balance-Master-Vagabond är ca 160 cm nu. Möjligtvis nån centimeter högre ba, men ganska jämn. Mamman är bara 158 cm och New Balance är inte heller så hemskt hög (kommer inte ihåg just nu), men hon borde ju bli uppåt 165 skulle jag tro.

Åh så flott så - ena halvan i alla fall :D
Royal olymp är pappan (Rohdiamant - Florestan)

Mamman är eTrafaret en gammal trakhenerhingst som tydligen gett en del bra ston

Min -04 (islandshäst) är ngn cm över 130, har inte mätt henne utan det är mer en uppskattning. Mamma är 135 och pappa är 137 (tror jag) så jag tippar på att hon hamnar där omkring.

Min -04 är ca.149cm i mankhöjd och nån cm högre bak. Han är arab e.Kaiser (runt 155cm) och u.Mezza (ca.155cm) född 040521.
Förhoppningsvis blir han en liten bit över 155cm....

hpim0995_orig_SE.jpg

blandat025_orig_SE.jpg

Mätte min igår, 171cm. e. Wind Dancer (Hannoveranare) ue. Abanos (Oldenburgare) Skulle tro att han blir runt 180, alldeles lagom för mig.

har en i stallet som är blott ca 154.....hon är efter Iowa......

Kl*

Min kille är 155 fram och 157 bak.
pappan är camiell.

Kram

Min tränare har en 04:a som knappt mäter över ponnymått, men växer så det knakar just nu. Hon kommer nog inte bli så stor, 155-160 cm kanske som max. Men det är Passes sista föl och hans enda föl i den årskullen som klarade sig.

Den är e. Passepartout (e. Stanford 687 u. Pergola 13737 e. Mix 509), Erik Berggrens hingst som han tävlade svår hoppning på.
Undan fullblod (e. Take A Reef xx OK42 u. Lamiele xx e. Sassafras xx) som mäter ca 160 cm vid manken.

*kl*

Vår 04:a är 156 fram å 158 bak.
Vi som trodde hon skulle bli runt 160, vilket räcker gott å väl eftersom hon är så högrest, men hon drar nog iväg ytterligare en bit.
Ett friesersto är det!

SierraBlue060328minskad.jpg

Hej, jag är ny här men blev sugen på att presentera mig och min -04 när jag såg denna tråden:

sto f. 040424 e. Blue Talk**- Stanford, 157cm idag.
Bara växt på ben sen hon var liten men tycker hon börjar bredda en aning nu... kanske kommer där en hals så småningom? Hennes mamma har en jättebra halsansättning men hon var också sen.

Senast ändrad:

hej!!!

min -04 född 3 maj, valack e.Briar-vivaldi:love:

är 166 cm hög!! mamman är 165 och briar 171 tror jag!!

hade gissat på runt 165-170 cm i slut höjd men det blir nog högre!!:crazy:

tur att jag har långa ben!!:rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?

Hästrelaterat

Tillbaka