Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast har man en foderhäst har man ju skydligheter mot ägaren och kan inte själv bestämma att man vill avliva när pengarna tar slut. För mig är foderhäst ett betydligt större ekonomiskt åtagande än att själv köpa en häst.
Just därför är det viktigt att tydligt avtala om dels fodervärdens rättigheter i en sådan situation; ska ägaren kontaktas för att avgöra, har fv rätt att i samråd med vet. avliva hästen i kris (t.ex. brutet ben i hagen), vem ska stå för vilka kostnader, etc etc etc.Har man otur händer det något så pass allvarligt att hästen dör på plats eller avlivas. Och det är svårt att lämna tillbaka en häst som inte finns, så då anser jag i alla fall att det är fodervärdens skyldighet att i alla fall se till att ägaren blir kompenserad i alla fall ekonomiskt.
Fast har man en foderhäst har man ju skydligheter mot ägaren och kan inte själv bestämma att man vill avliva när pengarna tar slut. För mig är foderhäst ett betydligt större ekonomiskt åtagande än att själv köpa en häst.
jag vill ha så att jag kan behandla hästen, dvs självrisk samt 20% av det belopp jag har för vetvård, alltsomallt 32 000 kr. Det betyder alltså 6000 kr i självrisk, samt 20% av 130 000 kr.
Buffert är bra, hade buffert tills nu.. Tomt på kontot
En långdragen hältutredning/rehabilitering/medicinering/behandlingar ,, Dyr självrisk, på det 20 % som ska betalas själv vid varje besök.. Försäkringsbolagets tak på 17000 i mitt fall (Från 4 års ålder på skellet skador),är vi uppe i nu på behandlingar.... så det har gjort att pengarna tagit slut..
En liten snyft historia, men när man minst anar händer det man inte vill ska hända tyvärr
Har man koll på sin försäkring (dvs självrisk + ev % sats) så har man ju någorlunda koll på även det.. Förutsatt att inga reservationer finns.