Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men idag kom det lite blod när jag dog ut kanyl och spruta??!!!men antar att det var ur huden..
![]()
tycker det är svårt att få så det inte blir några luftbubblor i sprutan??!! SÅ jag tar alltid lite extra och sprutar upp lite..nu är det ju inte lika farligt med hästar som med människor m det är "lite" luft i sprutan då de har större blodkärl osv..
hej håller just på och ska sticka våran ponny i ett par dagar. vet visade mycket väl hur jag ska göra. Och det är inom trianglen sen gör jag med ett nyp tag sätter dit kanylen och sen på med sprutan drar kolven lite bakåt för att kolla så det inte kommer blod. Är det mer än 20 så ska man dra ut sprutan en del inte helt och ändra riktning på nålen och dra ut kolven en bit igen så att det inte kommer blod och spruta in medlet igen för det är inte bra att spruta in allt medel på ett och samma ställe. Fick du inte en broshyr eller blad med bra instruktioner på. Fick jag. Sen efter du dragit ut nålen så gnugga lite på stick stället. Lycka till lite läbbigt första gången men man lär sig fort inte så farligt som man inbillar sig.