bumpo
Trådstartare
Exakt min reaktion medStänger av ?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Exakt min reaktion medStänger av ?!
Självklart! Man har ju såpass varmt vatten att man värms upp först. Sedan stänger man av. Spara energi, du vet?Stänger av ?!
Precis så gör jag också, är så glad för att det ändå fanns en dusch-tvilling till mig! Buke levererar som vanligt .Jag håller alltid munstycket i handen när jag duschar. Tar ner munstycket, sätter på vattnet. Blöter ner mig. Stänger av och sätter tillbaka munstycket. Schamponerar/tvålar/tvättar/skrubbar. Tar munstycket, sätter på vatten. Sköljer av allt. (Någon enstaka gång kan jag efter själva duschen sätta fast munstycket och stå kvar en liten stund pga att det är varmt och skönt. Då står jag åt båda hållen (inte samtidigt ).)
Edit: Jag står däremot gärna med ryggen in mot väggen/hörnet när jag duschar, så att jag liksom ser ut…
Det förutsätter att det finns ett syfte med att stå vänd åt andra hållet som jag aldrig hört talas om. Annars ser jag hellre det hela tiden. Reglage, vänta och skruva på lagom temp, 30 sekunder skölj, reglage, tvål och schampo, reglage, 30Men hur ofta behöver man skruva på reglagen och hur jobbigt är det för en normalfunktionernande människa att vrida lite på överkroppen för att komma åt dem?
Och är det ingen mer än jag som kan ta långa duschar bara för att det är skönt ibland? Även om de korta effektiva duscharna är mest förekommande. (speciellt nu när jag kapat håret och är korthårig för första gången på 25ish år.)
Vi har inte speciellt varmt i badrummet vid denna årstiden (försök till att spara el). Maken brukar höja elementet när han duschar/badar men jag brukar låta bli, vilket väl betyder att det oftast är ca 15 grader i rummet. Då vill man INTE stänga av det varma sköna vattnet....speciellt inte när man är blöt och naken....Exakt min reaktion med
Jo, vi försöker också spara el, därav ca 15 grader i badrummet. Blir så kallt att stänga av varmvattnet då!Självklart! Man har ju såpass varmt vatten att man värms upp först. Sedan stänger man av. Spara energi, du vet?
Självklart! Man har ju såpass varmt vatten att man värms upp först. Sedan stänger man av. Spara energi, du vet?
Jag tvättar aldrig kroppen med tvål. Känns helt onödigt och man blir bara extra torr, tänker jag.Jag känner mig lite chockad över att nästan ingen verkar stänga av vattnet. Jag trodde nog att det är ”så man gör”. Hur kan man ens tvätta sig med vattnet på? Håret fattar jag, huvudet kan man ju liksom sticka ut, men kroppen?
Vi har också haft kallt i badrummet i vinter. Ofta 16-17 grader.
Word!Jag känner mig lite chockad över att nästan ingen verkar stänga av vattnet. Jag trodde nog att det är ”så man gör”. Hur kan man ens tvätta sig med vattnet på? Håret fattar jag, huvudet kan man ju liksom sticka ut, men kroppen?
Skruva på vattnet, kissa medan vattnet får behaglig temperatur att kliva in i, skölja av kroppen och håret rejält, vrida munstycket lite så det inte är direkt på kroppen om möjlighet finnes annars så dra ner styrkan på vattnet, schamponera håret, skölja håret, schamponera igen och skölja igen, i med balsam i håret och sedan tvätta och skrubba kroppen. Skölja ur balsamet, ta ner munstycket och skölj rent kroppen från duschtvål, montera munstycket och öka värmen rejält och bara njut en stund, sänka värmen rejält och avsluta med en kall avsköljning av hår och kropp. Stänga av och sen svära över att katten använder handdukarna som säng.Det förutsätter att det finns ett syfte med att stå vänd åt andra hållet som jag aldrig hört talas om. Annars ser jag hellre det hela tiden. Reglage, vänta och skruva på lagom temp, 30 sekunder skölj, reglage, tvål och schampo, reglage, 30
sekunder kropp skölj och 30 sekunder hår skölj. Reglage igen.
Nej, inte alls efter den här elprisvintern. Uppvärmning av vatten är en av de största förbrukarna.
Många dimensioner i det här. Jag har alltid duschmunstycket i handen så orientering av kropp vs reglage spelar ingen roll för hur man sköljer. Däremot kan man knappast bli ren utan att alls ta loss munstycket???
Gör likadant med undantaget att jag inte sätter upp munstycket i hållaren när jag ”pausar”, utan hänger över reglaget eller liknande, pga att jag har en sambo som duschar med munstycket fast och därmed är hållaren anpassad efter hans längd och inte min. Jobbigt att sträcka sig hela tiden.Jag håller alltid munstycket i handen när jag duschar. Tar ner munstycket, sätter på vattnet. Blöter ner mig. Stänger av och sätter tillbaka munstycket. Schamponerar/tvålar/tvättar/skrubbar. Tar munstycket, sätter på vatten. Sköljer av allt. (Någon enstaka gång kan jag efter själva duschen sätta fast munstycket och stå kvar en liten stund pga att det är varmt och skönt. Då står jag åt båda hållen (inte samtidigt ).)
Edit: Jag står däremot gärna med ryggen in mot väggen/hörnet när jag duschar, så att jag liksom ser ut…
Jag vrider på munstycket så vattnet spolar in mot duschväggen men fortfarande värmer fötterna plus att då kan jag sälja händerna fria från tvål/schampo så munstycket håller sig fräschtJag känner mig lite chockad över att nästan ingen verkar stänga av vattnet. Jag trodde nog att det är ”så man gör”. Hur kan man ens tvätta sig med vattnet på? Håret fattar jag, huvudet kan man ju liksom sticka ut, men kroppen?
Enkelt löst med att byta ut sambon! Min sambo är också en fast-duschare och det funkar ju endast för att vi är ungefär lika långa .Gör likadant med undantaget att jag inte sätter upp munstycket i hållaren när jag ”pausar”, utan hänger över reglaget eller liknande, pga att jag har en sambo som duschar med munstycket fast och därmed är hållaren anpassad efter hans längd och inte min. Jobbigt att sträcka sig hela tiden.
Håller det alltid i handen och står hipp som happ. Stänger av när jag har schampo eller tvål, annars rinner det ju av innan man fått på det. Går ju inte att få ur schampot ur håret om man inte håller i duschmunstycket och har det nära.Jag läste någonstans att kvinnor och män generellt står annorlunda i en dusch. Män står vanligtvis med ansiktet in mot duschen och duschmunstycket och kvinnor vanligtvis med ryggen åt duschen och duschmunstycket. Hur står ni? Jag står nog oftast med ryggen mot duschmunstycket förutom när jag ska tvätta håret för att få det ur vattnet enklast.
Då hade jag känt mig väldigt oduschad. (Fast det beror nog på hur ens hud mm är.)Jag tvättar aldrig kroppen med tvål. Känns helt onödigt och man blir bara extra torr, tänker jag.
Det tar tid ju! Jag hinner bli uttråkadDuscha som kan vara så skönt att bara stå i! Men absolut att det kan bli en massa snurrande när det ska schamponeras två gånger, i med balsam, skrubbas kropp och inte förglömma småstudsandet för att hålla balansen när fötterna saneras rejält
Gör likadant med undantaget att jag inte sätter upp munstycket i hållaren när jag ”pausar”, utan hänger över reglaget eller liknande, pga att jag har en sambo som duschar med munstycket fast och därmed är hållaren anpassad efter hans längd och inte min. Jobbigt att sträcka sig hela tiden.
Som tur är är maken liksom mig ”handhållare”. Han är myyycket längre än mig, och jag har ingen lust att byta ut honom…Enkelt löst med att byta ut sambon! Min sambo är också en fast-duschare och det funkar ju endast för att vi är ungefär lika långa .