Men du behöver ju inte vänta tills i december? Du har ju juli, augusti, september oktober och november med? *s*
Jag håller med övriga, låt fölpälsen trilla av först, hon kan få en annan nyans av fux när hon fällt t ex och virvlar syns lättare. Och som flera sagt, tecken kan ändras (mitt kallblodssto var reggat som föl och hon var reggad med stjärn och strimbläs. Hon hade dock en stor tydlig snopp på mulen med men antagligen så såg det 'bara' ut som strimbläs när hon var litet föl).
Om du reggar och hästens virvlar/tecken/färg sen ändras åkder du ju på ny ID-koll.
Kele är född 14 april och hon ID-kollades och DNA-prov (svanstagel) togs. Dock skickade jag inte in förrän i november pga ekonomiska skäl. Kele har FÅ virvlar och iofs vita tecken men de kommer ju att blekna, så där kändes det extra viktigt att hon fällde av så vi kunde se ordentligt. Fast jag visste ju från den dag hon föddes att det är en skimmel född fux (men födelsefärgen står ju inte) och att hon har stjärn och vitt på kotorna bak (iofs inte helt enkelt att bestämma vad man skulle kalla de, klart skumma så vi fick klura lite). MEN jag väntade ändå tills fölpälsen var av för att få med virvlar och sådant ordentligt. Även fast jag var bombsäker på färg och tecken.