Bli magsjuk
Håller med
@stjarnhimmel man kan göra mycket hemma. Kanske inte 80-talets glada Jane Fonda 'kniiiip' video i neonfärger. om nu någon kommer ihåg dem
Det finns ju zumba dvd och liknande som du kan shaka loss med hemma tillsammans med dottern
Om du har tillräckligt med rum så kan du köpa en träningscykel, elliptisk maskin vad den nu heter sätta på någon bra film eller tv serie och köra ett pass.
Precis som många andra är jag inne på att vad du kallar överätning egentligen har en bakomliggande problematik. Många av de som opererat sig har ju gått upp igen i vikt, alternativt hamnat i ett annat missbruk och det är ju ofta det man måste ta tag i. Ofta är ju den första frågan den lättaste att ställa och den svåraste att svara på: Varför äter jag mat/godis när jag inte är hungrig/sugen. Prata med din läkare och be om en remiss till närmsta ätstörningsklinik, kan tyvärr bli lång väntetid. Jag fick förtur eftersom det ansågs vara ett självskadebeteende
Det är ju många, många som har någon form av ätstörning, mat är både ett straff och en belöning och ja, det fungerar som en ångestdämpare. När jag hamnade på ätstörningskliniken - diabetiker 1 som struntade i insulin och åt smågodis, glass och drack läsk, eg 26-29 i blodsocker och roliga ketoner någon gång
när jag var deprimerad så var det inte bara, nu ska du sluta äta söta saker och ta ditt insulin, utan också mycket handfasta råd och diskussioner om menyer och vad som skulle kunna få mig att faktiskt använda dem. Och ffa diskussioner om vad som var rimligt att genomföra. Till mig sa de tex att byta ut smågodiset mot mörk choklad. Visst ta en dag när du äter precis vad du vill men se bara till att de två dagarna tar du insulin osv.
Framförallt, förlåt dig själv när du trillar av vagnen, alla gör det vid något tillfälle. Ge inte upp då, man börjar ju ofta överambitiöst, trillar dit, säger fuck it, det här går inte och så ger man upp. Glöm inte att man kan ändra sin kroppsform utan att gå ner i vikt. Stärker du musklerna i bålen så minskar magomfånget.
Ärligt, människor är för själviska för att bry sig om, om du är överviktig eller inte. Känner du dig obekväm med att visa dig i bara baddräkt/bikini, ha något lätt, luftigt tyg över.
Det är inte så lätt att bara 'sluta överät' utan låt det ta den tid det tar. Och för guds skull håll inte på med en massa dieter hela tiden, du kan inte permanent äta lchd (eller vad det nu heter) det är inte hållbart och kan få konsekvenser för hjärta och annat. En sista grej, STÄLL DIG INTE PÅ VÅGEN, eller gör det högst en gång i månaden eller liknande.
Sedan finns alltid underbara Buke där du får stöd och hjälp.